هیات انتخاب بخش فیلمنامه جشنواره فیلم «اشراق» معرفی می شود

۱۳۹۴/۱۰/۱۴ - ۱۱:۰۶:۳۹
کد خبر: ۳۵۷۰۳۶
هیات انتخاب بخش فیلمنامه جشنواره فیلم «اشراق» معرفی می شود
حجت الاسلام مهدی داوود آبادی، وحید حیاتی و محمدباقر انصاری به عنوان اعضای هیات انتخاب بخش فیلمنامه بلند و کوتاه سومین جشنواره فیلم «اشراق» معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا، اعضای کمیته انتخاب بخش فیلمنامه بلند و کوتاه جشنواره ملی فیلم حوزه «اشراق» در قسمت طلاب و عموم شرکت کنندگان جهت انتخاب و بررسی اولیه آثاری که در قالب فیلمنامه به این جشنواره ارسال شده است توسط شورای سیاست گذاری مشخص شدند.

اعضای این کمیته که متشکل از حجت الاسلام مهدی داوود آبادی، وحید حیاتی و محمد باقر انصاری هستند موظف هستند کلیه آثار بخش فیلمنامه اعم از فیلمنامه‌های بلند و کوتاه در قسمت شرکت کنندگان طلاب و عموم شرکت کنندگان را طی مدت زمان مشخص بررسی کنند و آثار منتخب از لحاظ کیفی و ساختاری جهت ارزیابی نهایی را در اختیار هیات داوری جشنواره قرار دهند.

کمیته انتخاب بخش فیلمنامه سومین جشنواره ملی فیلم «اشراق» با توجه به آثاری که به جشنواره ارسال شده است یکی از پر کارترین کمیته‌ها خواهد بود و ممکن است نتیجه بررسی‌های این کمیته نسبت به دیگر کمیته‌های جشنواره کمی دیر‌تر اعلام شود اما به هر حال اعضای این کمیته موظف هستند که تمام آثار را بر اساس ملاک‌های مورد نظر در فراخوان جشنواره و محورهای موضوعی مشخص شده بررسی کنند و آثاری که با موضوعات اعلام شده در فراخوان مرتبط نیست را حذف و سپس بررسی آثار را پس از تایید موضوع آغاز کنند.

ایده نو و مرتبط بودن با موضوعات اصلی جشنواره، طرح (پیرنگ داستانی)، اصول صحنه نویسی، اصول شخصت پردازی، ساختار روایی و نقطه عطف از مهمترین ملاک های ارزیابی کمیته انتخاب فیلمنامه است. بر این اساس اعضای کمیته انتخاب بر اساس فرمی که برای هر اثر در نظر گرفته شده است موظف‌اند بعد از مطالعه و بررسی هر اثر به ملاک‌های معین شده امتیاز بدهند. در پایان بعد از جمع بندی امتیازات بر اساس ملاک های فوق آثاری که بیشترین امتیاز را کسب کردند به هیات داوران ارائه خواهند شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز