مهران رنجبر «چی» را می سازد / کتاب نخواندن سوژه این فیلم کوتاه

۱۳۹۴/۱۰/۲۱ - ۱۰:۳۰:۴۳
کد خبر: ۳۵۹۷۳۷
مهران رنجبر «چی» را می سازد / کتاب نخواندن سوژه این فیلم کوتاه
مهران رنجبر بازیگر تئاتر، تلویزیون، سینما و کارگردان تئاتر از پایان مراحل ساخت فیلم کوتاهی درباره ضایعه فرهنگی کتاب نخواندن در ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا، مهران رنجبر بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما و کارگردان تئاتر که پیش از این نویسندگی و کارگردانی را با نمایش های «منتشا»، «کرگدن»، «روز داخلی ۱۲ شب» و «کافه فرانسه» تجربه کرده است، از ساخت اثری درباره ضایعه فرهنگی و آسیب اجتماعی کتاب نخواندن در ایران خبر داد.

وی درباره این فیلم کوتاه گفت: در این فیلم کوتاه ۸ دقیقه ای آرش آب پرور به عنوان تک بازیگر به ایفای نقش می پردازد. مراحل تولید و تصویربرداری «چی» با وجود این که زمان کمی دارد، در ۲۰ روز سپری شده و برای هر پلان و سکانس زمان کافی، فرصت و دقت زیادی صرف شده است.

رنجبر درباره آخرین وضعیت تولید اثر جدید خود توضیح داد: فیلم کوتاه «چی» «what» اکنون در مرحله تدوین و اصلاح رنگ توسط آیدا آب پرور قرار دارد که برای شرکت در چند جشنواره فیلم بین المللی آماده می شود. همچنین قصد دارم تا در اولین فرصت طی نمایشی خصوصی نظرات دوستان و همکاران هنرمند و اساتیدم را درباره موضوع فیلم و کیفیت ساخت آن جویا شوم.

این نویسنده و کارگردان ادامه داد: فعلا می خواهم فیلم های کوتاه کارگردانی کنم و قصدی برای ورود به سینمای داستانی و بلند ندارم. به نظرم فیلم کوتاه ساختن مسیر بسیار درستی برای ورود به ساخت فیلم سینمایی و بلند و اساسا سخت ترین جنس فیلمسازی است چراکه در حالت مینیمال باید سعی کنید قصه را کاملا شرح داده و ایده ای جهانی مطرح کنید.  

وی درباره آخرین وضعیت کاری خود بیان کرد: به دنبال مشارکت برای روی صحنه بردن تئاتری درباره پابلو پیکاسو نقاش برجسته و مشهور اسپانیا و یکی از بزرگترین هنرمندان جهان هستم که رایزنی اجرای آن در کشورهای دیگر هم انجام شده است و به محض رسیدن بودجه کار را آغاز خواهم کرد. همچنین بازی در فیلم سینمایی «آخر خط» به کارگردانی رحیم بهبودی فر و تهیه کنندگی علی انصاریان را به پایان رسانده ام.

در فیلم کوتاه «چی» به نویسندگی و کارگردانی مهران رنجبر، آیدا آب پرور تهیه، تدوین و مشاور کارگردانی و تصویربرداری اثر نیز به عهده عرفان احتشامی بوده است.

رنجبر همچنین چند سالی است سرپرستی گروه فیلم و تئاتر «مادوتا madota drama» را برعهده دارد که در حوزه تئاتر و سینما به تجربه هایی نو و خلاقانه دست می زند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز