نمایشگاهی با تابلوهای اعتراض؛

تجلی «هو» در اوستا

۱۳۹۴/۱۰/۲۲ - ۱۲:۰۳:۲۰
کد خبر: ۳۶۰۲۹۳
تجلی «هو» در اوستا
حمید طلوعی فرد گفت: نمایشگاه آثارم را با نگاهی اعتراض آمیز نسبت به تصور جامعه به گرافیک و نپنداشتن آن به عنوان هنر برپا کرده ام که ایده اصلی را از کلمه «هو» بهره برده ام.

به گزارش خبرنگار حوزه خبرگزاری برنا، حمید طلوعی فرد در رابطه با هدف و انگیزه خود از برپایی نمایشگاه "من گرافیسم" اظهار داشت: نزدیک 15 الی 16 سال است در کارهای هنری فعالیت می کنم  توانستم از سال 90 به بعد آثار خود را در نمایشگاه ها ارائه دهم. اما تفاوتی که در  گالری «زرنا» نسبت به سایر نمایشگاه های گذشته وجود دارد نگاه اعتراضی است که سعی کردم با خلق آثاری تلفیقی از تایپو گرافی،خوشنویسی، نقاشی همراه با سبک چاپ سنگی آن را بیان کنم

وی افزود: حتی در بیانیه این نمایشگاه اعلام کرده ام و هدفم این بود به مخاطبان این عرصه نشان دهم که تفکری که نسبت به رشته  گرافیک در میان جامعه غالب است اشتباه و نادرست است گرافیک تنها تایپ کردن، فتوشاپ و یا ویرایش عکس نیست بلک هنری فراتراز این ها است و پتانسیل خلق آثاری متفاوت دارد.

گرافیس یک

وی در ادامه افزود: با بهره گیری از همین پتانسیل گرافیک توانستم 9 اثر روی بوم، 5 اثر روی کاغذهای کهنه و قدیمی و دو حجم را ارائه دهم.

این هنرمند جوان و با انگیزه درباره ایده و طرح اصلی که به آفرینش آثار وی منجر شده  بیان کرد: ایده و موضوع اصلی در این نمایشگاه را  از کلمه «هو» سود بردم  این لغت در زبان اوستا به معنای اندیشه نیک است تمام تلاشم این بود که بتوانم  معنی و مفهوم این کلمه را به شکل های مختلف در آثارم متجلی کنم.

نظر شما