«حکایت عاشقی» مورد استقبال مردم بیجار قرار گرفت

۱۳۹۴/۱۰/۲۲ - ۱۵:۰۷:۴۰
کد خبر: ۳۶۰۳۷۶
«حکایت عاشقی» مورد استقبال مردم بیجار قرار گرفت
فیلم سینمایی «حکایت عاشقی» به کارگردانی «احمدرمضان‌زاده» در شهر بیجار در استان کردستان به نمایش درآمد و مورد استقبال سینمادوستان قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا، فیلم سینمایی «حکایت عاشقی» (چیروکی ئه‌وینداری) A Tale of Love به کارگردانی «احمد رمضان‌زاده» و به تهیه‌کنندگی «مسعود جعفری جوزانی»؛ با حضور «بیژن زندیه» فرماندار شهرستان بیجار، مهندس افشار شهردار، «مهدی سلطانی» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، تعداد دیگر از مسئولان این شهر، هنرمندان رشته‌های مختلف این شهر از جمله؛ «جشمید فرجوند فردا» عکاس سرشناس بیجاری، «مصطفی ابوطالبی»، «مریم ذاکری» بازیگر، «یحیی مرادی»، هنرمندان رشته‌های مختلف، خبرنگاران و نمایندگان رسانه‌های گروهی کشور و همچنین تعداد کثیری از مردم ساعت 4 بعدازظهر روز یکشنبه 20 دی‌ماه جاری در مجتمع «امیرنظام گروس» در شهرستان بیجار در استان کردستان روی پرده رفت و مورد استقبال بی‌نظیر سینمادوستان بیجاری قرار گرفت.

در این مراسم، «احمد رمضان‌زاده» کارگردان فیلم سینمایی «حکایت عاشقی» گفت: وقتی که این فیلم را ساختم خیلی خوشحال بودم چون از خیلی موانع گذشته بودم؛ فکر نمی‌کردم که این 50 درصد قضیه است و 50 درصد سخت آن باقیمانده است. زمانی که «حکایت عاشقی» اکران شد تازه فهمیدم که سختی دوم از آنجا شروع می‌شود و در ادامه متوجه شدم که اکران فیلم در ایران مشکلات خاص خود را دارد.

وی افزود: به هر صورت، بعد از سعی و تلاش فراوان، هم اکنون خوشحالم که فیلم در شهر بیجار و همچنین در استان کردستان اکران است و دلم می‌خواست «حکایت عاشقی» همزمان با تهران، در شهرهای مختلف کُردنشین کشور اکران بشود؛ چون با فرهگ آنها عجین است و بر این عقیده‌ام هر فیلمی که اکران می‌شود بایستی برای آن مخاطب شناسی صورت گیرد و ارزیابی شودکه در کجا یکفیلم را اکران کنیم که غیر از تهران، مخاطب بیشتری داشته باشد.

رمضان‌زاده در ادامه تصریح کرد: چون بایستی نسل جوان با این‌گونه فیلم‌ها بیشتر آشنا شوند و بدانند که فاجعه حلبچه و جنگ تحمیلی چه زمانی رویداده و به چه شکلی بوده است؛ در دورانی که خود را شناخته‌ام شهرم درگیر جنگ بوده و چیزی غیر از فضای جنگی و این وضعیت ندیده بودم و در فضای ذهنی‌ام نبود. ساخت این فیلم برای من خیلی مهم بود چون با این‌گونه اتفاقات بزرگ شده‌ام. وقتی‌که بمباران شیمیایی حلبچه اتفاق افتاد؛ انگار سیلی محکمی به صورتم زده شد و سؤال بزرگی در ذهنم ایجاد شد که چطور ممکن است مردمی که در خانه خود نشسته‌اند بمب شیمیایی بر روی آنها ریخته شود و بر اثر این فاجعه نسل‌کشی در عرض نیم ساعت، حداقل 5 هزار نفر جان خودشان را از دست

بدهند. وی همچنین گفت: تصمیم گرفتم که به سؤال‌های ذهنی خودم جواب بدهم و تا آنجایی که در توان دارم از طریق هنرم اطلاع‌رسانی کنم و نگذارم که حوادث ناگوار آن روزها دوباره تکرار شود. به هر صورت، خطه کُردنیشن از جمله؛ استان‌های ایلام، کرمانشاه، کردستان و بخش زیادی از آذربایجان غربی مخاطب این فیلم هستند و یکسری از فیلم‌ها یواش یواش مخاطب خود را به دست می‎‌آورند و بایستی زمان بگذرد و مردم آگاه شوند و بدانند که با چه فیلمیروبرو هستند.

«احمد رمضان‌زاده» کارگردان «حکایت عاشقی» در پایان تأکید کرد: از همه شما همشهری‌هایم تشکر می‌کنم که زحمت کشیدید و در اینجا حضور پیدا کردید؛ از همه همراهی‌ها و حمایت‌هایتان سپاسگذارم. خیلی دوست داشتم که همزمان با تهران، «حکایت عاشقی» در کردستان اکران می‌شد ولی بلاخره بعد از 20 روز، این فیلم در زادگاهم استان کردستان نیز اکران شد و خیلی خوشحالم که در میان شما به تماشای فیلم می‌نشینم و این همه استقبال شما باعث دلگرمی بنده و عوامل سازنده فیلم است.

در ادامه این مراسم، «شیلان رحمانی» بازیگر کردستانی فیلم «حکایت عاشقی» نیز گفت: از همه مهر ومحبت و مهمان نوازی شما تشکر می‌کنم؛ از اینکه هنرمندان را تشویق و از آنها حمایت می‌کنید سپاسگذارم؛ چون هنرمندان به این همراهی شما احتیاج دارند. واقعاً مردم بیجار، مردم هنردوست و هنرپروری هستند و خیلی خوشحالم که امروز در میان شما هستم.

در پایان مراسم آیین تقدیر از عوامل فیلم سینمایی «حکایت عاشقی» که «جعفر ولدخان» از شخصیت‌های فرهنگی شهرستان بیجار اجرای آن را برعهده داشت، با اهدای لوح تقدیر و یک عدد گلیمچه نفیس بیجار توسط «بیژن زندیه» فرماندار شهرستان بیجار و تعدادی دیگر از مسئولان بیجاری و همچنین هنرمندان رشته‌های مختلف این شهر از «احمد رمضان‌زاده» کارگردان «حکایت عاشقی» و«شیلان رحمانی» از بازیگران اصلی این فیلم تقدیر به‌عمل آمد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز