میرکریمی “دختر” را از بخش مردمی فجر خارج کرد

۱۳۹۴/۱۰/۳۰ - ۱۳:۰۴:۱۶
کد خبر: ۳۶۳۴۴۰
میرکریمی “دختر” را از بخش مردمی فجر خارج کرد
مدیر ستاد انتخاب فیلم برگزیده از نگاه تماشاگران سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر گفت: سید رضا میر کریمی مدیر عامل خانه سینما فیلم دختر را به منظور پیشگیری از هرگونه شائبه احتمالی از بخش رقابت آرائ تماشاگران جشنواره فیلم فجر خارج کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، علی آشتیانی پور اظهار کرد: بنا به تصمیم سید رضا میرکریمی مدیرعامل خانه سینما فیلم سینمایی “دختر” از گردونه رقابت شمارش آراء برای انتخاب فیلم برگزیده از نگاه تماشاگران جشنواره فیلم فجر خارج شد.

وی اضافه کرد: میرکریمی ترجیح داده است با توجه به مسوولیتی که در خانه سینما دارد و به منظور پیشگیری از هرگونه شائبه احتمالی، فیلم “دختر” در این بخش حضور نداشته باشد.

گفتنی است همه ساله بخش اهداء سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران در جشنواره فیلم فجر توسط خانه سینما صورت می پذیرد. آشتیانی پور در خاتمه از این تصمیم حرفه ای میرکریمی قدردانی کرد و افزود اوایل هفته آینده چگونگی اجرای این بخش که در جشنواره فیلم فجر از اهمیت بالایی برخوردار است به اطلاع عموم خواهد رسید.

اقدامتان قابل تقدیر است اما یادتان نرود برای مخاطب کیفیت اثر است که مهم است و نه سیمرغ

سینماژورنال به نوبه خود اقدام رضا میرکریمی در خارج کردن فیلمش از سبد شمارش آرای مردمی را ارج می نهد ولی نکته اینجاست که در سالهای اخیر مخاطبان هم زیاد به داشتن سیمرغ به عنوان اله‌مانی برای انتخاب فیلم جهت تماشا نمی‌نگرند بخصوص در سالهای اخیر که برخی از داوران جشنواره به صراحت از جابجایی سیمرغها در لحظات آخر سخن گفته اند.

آرای مردمی هم بعضا طوری پیش رفته که حرف و حدیثهایی را شامل شده است و البته در اکران سراسری بارها دیده شده آثاری که سیمرغ مردمی گرفته اند پایین تر از فیلمهایی قرار گرفته اند که اصلا نامشان در میان فیلمهای رده بالای آرای مردمی جشنواره هم نبوده است.

نظر شما