گالری سفارت ساحل عاج از هنرمندان فعال چاپ دستی تقدیر به عمل آورد

۱۳۹۴/۱۱/۰۲ - ۱۲:۵۵:۱۴
کد خبر: ۳۶۴۰۷۳
گالری سفارت ساحل عاج از هنرمندان فعال چاپ دستی تقدیر به عمل آورد
بخش فرهنگی سفارت ساحل عاج برگزار کننده نمایشگاه چاپ دستی با فراخوان از هنرمندان فعال این حوزه و معرفی برگزیدگان آن به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری برنا، گالرى بخش فرهنگى سفارت ساحل عاج، در متن فراخوان منتشر شده در نیمه مهرماه، که با محوریت تکنیک چاپ دستی از هنرمندان فعال در این زمینه برای شرکت در نمایشگاه دعوت کرده بود.

مجتبى شعبانى، مدیر گالرى، در رابطه با انتخاب تکنیک چاپ دستی به عنوان موضوع فراخوان گفت: "گرایش هنرمندان در به کارگیری ابزار از دیرباز تا امروز به منظور ابراز ایده، منجر به شناخت و ثبت تکنیک هایی ماندگار شده است. فن یا تکنیک همواره به بهترگویی هنرمند در فرآیند خلق اثر کمک می‌کند. به بیان دیگر نمی‌توان فرآیند شدن ذهن به ماده را بدون حضور تکنیک، تصور کرد.

نظر به اینکه هر کانسپت هنری تنها از طریق یک تکنیک ایده‌آل تحقق می‌یابد، در سال‌های اخیر اهمیت تکنیک چاپ‌دستی در نظر هنرمندان ایران توجه مرا به خود جلب کرد و برای اینکه قضاوت نادرستی نداشته باشم، این ایده را در قالب فراخوانی در برنامه های گالری بخش فرهنگی ساحل عاج گنجاندم."

وى همچنین در رابطه با نحوه شکل‌گیری و برپایی نمایشگاه اظهار داشت: "این فراخوان به همت جمعی، مدیریت و منتشر گردید. پیشنهاد داوری را به برخی از اساتید فعال و صاحب فن در این حوزه ارائه کردم و استاد همایون سلیمی، رضا هدایت و مهرداد خطایی داوری نمایشگاه را قبول زحمت کردند."

آثار برگزیده از سوی هیئت داوران، به همراه آثار اساتید مدعو در تاریخ یازده دی ماه به نمایش عمومی در‌آمد.

مراسم افتتاحیه با حضور سفیر جمهوری ساحل عاج، عالیجناب عبدالله سیسه، همراهان وی از سایر کشورها، اساتید مدعو، شرکت‌کنندگان و مخاطبین برگزار شد.

گفتنی ست که  مهدی گودینی، آرمین ولی پور و احسان خاکسارحقانی به عنوان برگزیدگان این نمایشگاه معرفی شدند.

‌ منتخبین امکان استفاده از فضای گالری جهت برپایی نمایشگاه یا برگزاری ورک‌ شاپ را خواهند داشت.

نظر شما