تولید یک قطعه موسیقیایی تصویری متفاوت از «مانترا»

۱۳۹۴/۱۱/۰۳ - ۱۲:۱۹:۲۶
کد خبر: ۳۶۴۴۷۴
تولید یک قطعه  موسیقیایی تصویری متفاوت از «مانترا»
سرپرست گروه موسیقی تلفیقی «مانترا» از تولید یک قطعه موسیقایی تصویری متفاوت و آغاز تولید و ضبط دومین آلبوم این مجموعه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا، بهنام هانی نوازنده و سرپرست این گروه موسیقایی در تشریح تازه‌ترین فعالیت های این گروه موسیقایی توضیح داد: خوشبختانه بعد از برگزاری کنسرت موفقی که چهارشنبه ۲۳ دی ماه در فرهنگسران نیاوران تهران برگزار شد تصمیم گرفتیم تا کلیپ تصویری گروه را نیز تولید کنیم که این نماآهنگ با عنوان «آتشین» در قالبی متفاوت با محتوای سه نوازی سه تار، کاخن و گیتار باس تا چند هفته دیگر منتشر می شود.

وی ادامه داد: هم اکنون مشغول برنامه ریزی برای تولید آلبوم دوم گروه هستیم که به طور حتم نسبت به کارهای قبلی ما تفاوت های زیادی دارد. ما در این آلبوم سعی خواهیم کرد با توجه به تجربه هایی که از آلبوم گذشته و کنسرت هفته گذشته به دست آوردیم ضمن استفاده از چند قطعه با کلام مانند گذشته از قطعه های بی کلام با سازبندی های متفاوت دست پیدا کنیم. ما همواره اعتقاد داریم که در کنار احترامی که باید به خوانندگان بگذاریم به این موضوع هم توجه داشته باشیم که شنیدن آثار بی کلام و تلاش نوازندگان برای تولید این آثار دیده شود و این نکته بسیار مهمی است که تاکنون به اهمیت ویژه ای داده ایم.

سرپرست گروه موسیقی «مانترا» درباره محتوای موسیقی که در این گروه پیگیری می شود، بیان کرد: بسیاری از مخاطبان موسیقی بر این باورند که ساز سه تار به دلیل ویژگیهایی که به لحاظ صدا دهی دارد نمی توانید در ترکیب های چند نفره گروه های موسیقایی حضور داشته باشد اما برخی از این منتقدان وقتی دیدند ما این ساز را در کنار سازهایی چون کیبورد، پرکاشن و گیتار الکتریک قرار دادیم از فضای کار خوششان آمد چرا که پیش از این اصلا تصور نمی کردند ساز سه تار دارای چنین ویژگی های ارزشمندی در ترکیب با سازهای غربی است.

هانی در بخش دیگری از صحبت های خود تصریح کرد: من از همان اول هم افتخار می کنم که نوازندگی سازهای اصیل ایرانی را در موسیقی انتخاب کردم اما از این قضیه هم ابایی ندارم که در حوزه تلفیق دست به تجربه های بزنم که خیلی ها ممکن است با آن مخالفت کنند. به طور حتم من نمی توانم ابوالحسن صبا باشم اما دوست دارم با تکیه بر تجربیات این بزرگان گرانمایه موسیقی کارهایی را انجام دهم که پای آنها بایستم و بگویم این فضا هم می تواند در موسیقی ایرانی ما وجود داشته باشد.

این هنرمند تصریح کرد: استاد ذوالفنون همواره به من می گفت نوازندگی سه تار باید در شان سه تار باشد. اما من معتقدم این شان سه تار را چه کسی تعیین می کند. من معتقدم سه تار به قدری قابلیت دارد که می توان با آن در سبک بلوز نیز نوازندگی کرد بنابراین دیگر تا کی باید با تکیه بر فضای قدیمی که به نظر من بسیار هم قابل احترام است «مرغ سحر» بزنیم. به هرترتیب من معتقدم که باید در فضای متفاوتی از موسیقی گام برداشت.

کنسرت گروه « مانترا»به سرپرستى و آهنگسازى بهنام هانى چهارشنبه ۲۸ دی ماه در فرهنگسراى نیاوران برگزار شد. در این کنسرت موسیقایی نوازندگانی  پون بهنام هانى  تار و سه تار، احسان شفیعى  پرکاشن، سعیدجامع درامز ،آترین بى نیازکیبورد، گقاردآزاریان گیتار الکتریک، بهروز دهقانى گیتارباس ومقدادگرهرنی هامونیکا به عنوان نوازنده حضور داشتند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز