تسلیت علیرضا تابش به خانواده سینمای ایران

۱۳۹۴/۱۱/۰۴ - ۱۳:۴۱:۴۵
کد خبر: ۳۶۴۹۷۷
تسلیت علیرضا تابش به خانواده سینمای ایران
علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی شهادت سعید سیاح طاهری و درگذشت یدالله نجفی و فریبرز صالح را به جامعه هنری و خانواده سینمای ایران تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری برنا، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در پیام خود به مناسبت شهادت سعید سیاح طاهری و درگذشت یدالله نجفی و فریبرز صالح نوشت «سینمای ایران این روزها و در آستانه دهه مبارک فجر و جشنواره فیلم فجر که حاضل دست‏رنج سینماگران و خون دل خوردن ‏های دوستداران سینمای نجیب ایران است در غم از دست دادن تنی چند از بزرگان و دوستان واقعی سینما غمگین است.

آنچه از مرحومان یدالله نجفی، فریبرز صالح و شهید سیاح طاهری بر جای مانده بخشی از میراث همه ماست، برای فرزندان ایران. میراثی که با جان این عزیزان درآمیخته بوی صداقت، مهربانی و دوستی می‏ دهد و نه اینکه سینما، سفیر صلح استY سینمای نجیب ایران قدردان مهر و محبت فرزندان خود خواهد بود.

شهادت سعید سیاح طاهری این سردار سرافراز میدان‏ های هنر و جهاد که علاوه بر حضور مستمر در عرصه ‏های نبرد علیه استکبار از فرماندهان جبهه ‏های فرهنگی و بنیانگذار جشنواره دانش‌آموزی فیلم دفاع مقدس بود به جامعه هنری کشور تسلیت می گویم.

همچنین از درگذشت یدالله نجفی، صدابردار پیشکسوت سینمای ایران که صدابرداری بیش از ده‌ها عنوان فیلم سینمایی را در کارنامه حرفه ‏ای خود دارد و امسال نیز با فیلم «به دنیا‌ آمدن» در جشنواره سی و چهارم فجر حضور دارد و صدابرداری فیلم سینمایی «فروشنده» در سال جاری از آخرین کارهای این هنرمند محسوب می ‏شود، ابراز تأسف می‏ کنم و نیز درگذشت فریبرز صالح نویسنده و کارگردان با سابقه و پیشکسوت سینمای ایران را که با فیلم «سفیر» شناخته شده است تسلیت می‏ گویم، سفیری که از جمله آثار مطرح و شاخص سینمای ایران، نخستین پروژه بلند پروازانه سینمای پس از انقلاب است. برای خانواده ‏های این عزیزان صبر و اَجر آرزو دارم.»

نظر شما