«خاطرات روی سنگ» برنده جایزه «آسیا لس‌آنجلس» / امید به اسکار

۱۳۹۴/۱۱/۰۵ - ۱۱:۱۷:۲۵
کد خبر: ۳۶۵۳۳۰
«خاطرات روی سنگ» برنده جایزه «آسیا لس‌آنجلس» / امید به اسکار
فیلم سینمایی «خاطرات روی سنگ» به کارگردانی «شوکت امین کورکی» جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره بین‌المللی فیلم‌های «آسیا لس‌آنجلس» در کشور آمریکا را تصاحب کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، فیلم سینمایی «خاطرات روی سنگ» (بیره‌وه‌رییه‌کانی سه‌ر به‌رد) Memories On Ston فیلم برگزیده کشور عراق به هشتاد و هشتمین دوره مراسم جوایز سینمایی آکادمی اسکار در سال 2016، سومین اثر بلند «شوکت امین کورکی» کارگردان کُرد عراقی و به تهیه‌کنندگی «ممد اکتاش» که با فیلمبرداری سینماگر ایرانی «سالم صلواتی» و با همکاری تعدادی از عوامل سینمای ایران، آلمان و اقلیم کردستان آماده شده است، در جدیدترین حضور بین‌المللی خود در بخش رقابتی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های «آسیا لوس‌آنجلس» در کشور آمریکا روی پرده رفت و از طرف اعضای هیئت داوران این جشنواره، جایزه ویژه به این فیلم اهدا شد.

جشنواره فیلم‌های «آسیا لس‌آنجلس» تعدادی از بهترین فیلم‌های سینمای آسیا را شامل می‌شود و هدف آن، ایجاد پل ارتباطی میان فیلمسازان آسیایی و صنعت فیلمسازی هالیوود است. همچنین اعضای آکادمی هالیوود پرس نیز در این جشنواره حضور دارند که با تأیید این گروه، فیلم‌های حاضر به جشنواره‌های دیگر نیز فرستاده خواهند شد.

این دوره از جشنواره«آسیا لس‌آنجلس»، با نمایش فیلم‌هایی که از کشورهای آسیایی به هشتاد و هشتمین دوره مراسم جوایز سینمایی آکادمی اسکار در سال 2016 معرفی شده‌اند؛ در شهر لس‌آنجلس در آمریکا برگزار شد.

رئیس هیئت داوران جشنواره فیلم‌های «آسیا لس‌آنجلس» برعهده «ماریو کاسار» تهیه‌کننده سرشناس هالیوود بود که فیلم سینمایی «ترمیناتور» و «رامبو» را تهیه کرده است و همچنین «بوبی موریسکو» کارگردان و نویسنده صاحب‌نام آمریکایی و برنده جایزه اسکار با فیلمی سینمایی «کراش» نیز از دیگر اعضای هیئت داوران این جشنواره بود.

«بوبی موریسکو» در مورد اهدای جایزه ویژه اعضای هیئت داوران «آسیا لس‌آنجلس» به «خاطرات روی سنگ» گفت: این یک فیلم فوق‌العاده در هر سطحی است؛ غم‌انگیز و تجربه‌‌ای دوست داشتنی؛ نه اینکه انسان‌ را ناراحت می‌کند، بلکه آن را با هنر و صنعت فیلمسازی نیز آمیخته کرده است. چرا این کار را انجام می‌دهیم؟ چه دلیلی برای انجام آن وجود دارد؟ چه ضرورتی برای ادامه آن است؟ همه اینها سبب شده است که «خاطرات روی سنگ» ساخته شود، همه این عوامل باعث شدند که افتخار کنم که من بخشی از خانواده سینماگران در هر جایی از جهان هستم.

نظر شما