"به علاوه تئاتر فجر" بخش جدید جشنواره تئاتر فجر

۱۳۹۴/۱۱/۰۵ - ۱۳:۵۲:۵۷
کد خبر: ۳۶۵۴۶۷
به علاوه تئاتر فجر بخش جدید جشنواره تئاتر فجر
بخش به علاوه تئاتر فجر، یکی از بخش های جدید جشنواره بین المللی تئاتر فجر است که از دوره سی و چهارم به جشنواره اضافه شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا، این بخش با حضور و مشارکت هفت تماشاخانه خصوصی تهران و با اجرای رپرتوآری از آثار این تماشاخانه ها در سال 94 برگزار می شود. تماشاخانه دا نیز یکی از این هفت تماشاخانه است که با پنج نمایش: بار، من شاه ریچارد بودم، لطفن به این سیب دست بزنید، آنالیز و جنی در بخش به علاوه تئاتر فجر حضور دارد. به همین انگیزه ستاد خبری روابط عمومی سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر کسری شاهینی مدیر تماشاخانه " دا" به گفت و گو پرداخته است.

وی در باره موجودیت بخش به علاوه فجر گفت: قبل از هر چیزی ما فرض می کنیم که بخش به علاوه در سال های آینده برگزار می شود. چرا که وقتی در آینده به پشت سر نگاه کنیم و ببینیم که اداره کل هنرهای نمایشی احتمالا و تنها در دوره سی و چهارم یک برنامه ای را به جشنواره اضافه کرده که در سال های بعد آن بخش به هر دلیل حذف شده است نمی تواند اتفاق خوبی باشد.

وی افزود: اما درصحبت هایی که ما با برگزار کنندگان جشنواره تئاتر فجر داشتیم با رویکرد بسیار جالبی از سوی ایشان مواجه شدیم و تاکید دوستان در این زمینه که  قرار است این بخش در سال های آینده نیز در جشنواره تئاتر فجر حضور داشته باشد ما هم خوشحالیم بخاطر اینکه شاهد یک اتفاق جالب و تحسین برانگیز در جشنواره تئاتر فجر هستیم، با این فرض، حضور به علاوه در جشنواره بسیار رویکرد خوبی است و احساس می کنم اگر این اتفاق هر چه بیشتر به سمت و سوی سالن های خصوصی و یا تئاتر خصوصی سوق داده شود اتفاق های خیلی خوبی برای تئاتر کشور رخ میدهد که می تواند حرف های مهمی در عرصه بین الملل نیز داشته باشد.

شاهینی درباره برنامه های جنبی تماشاخانه دا در بخش به علاوه نیز گفت:  برنامه های تماشاخانه دا یک روز قبل از جشنواره تئاتر فجر با برگزاری کارگاه آموزشی شروع شد. از سوم تا پنجم بهمن نمایشی از محمد عاقبتی را روی صحنه داریم. ضمن اینکه تماشاخانه دا درکنار رپرتواری از آثار اجرا شده یک ورکشاپ با موضوع حرکت و بدن در تئاتر همه روزه از ساعت 10 تا 13 برگزار می کند و همچنین نمایشگاهی از آثار برگزیده دو دوره گذشته تئاتر فجر و تئاتر دانشگاهی را نیز در معرض دید علاقه مندان قرار داده ایم.

وی درخصوص ارزیابی خود از جشنواره سی و چهارم نیز گفت: ارزیابی جشنواره فعلا زود است ولی تا همین لحظه اتفاق ها و برنامه هایی که درنظر گرفته شده و عملکردها بسیار خوب وعالی بوده و شخصا از این اتفاق راضی هستم. فکر میکنم اجراهای بین الملل امسال و اتفاق های بین المللی که در جشنواره سی و چهارم در حال وقوع است نسبت به سال های گذشته بسیار قوی تر باشد.

مدیر تماشاخانه دا افزود:  جشنواره سی و چهارم از لحاظ کیفیت  نیز خیلی رشد قابل توجهی داشته اگر در سال های گذشته درحد شعار بود امسال وتا این لحظه، برگزاری برنامه هایی مانند کارگاه های آموزشی، سمینارهای پژوهشی ، دعوت از مهمانان خارجی ، اجراهای بخش مرور و... بسیار خوب و بانظم بهتری نسبت به سال های گذشته در حال رخ دادن است. تصور می کنم امسال اتفاق تازه ای در حال رخ دادن است که سبب شده تا جشنواره نسبت به دوره های قبل متفاوت تر باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز