معذرت خواهی به خاطر «#اسکار‌خیلی‌سفید‌ است»

۱۳۹۴/۱۱/۰۶ - ۱۱:۲۸:۳۸
کد خبر: ۳۶۵۷۸۷
معذرت خواهی به خاطر  «#اسکار‌خیلی‌سفید‌ است»
بازیگر و کارگردان فرانسوی از صحبت‌های دو روز پیش خود عذرخواهی کرد و گفت تنها سعی داشته درباره مساله نابرابری فرصت‌ها برای زنان در صنعت فیلم صحبت کند.

به گزارش خبرگزاری برنا،  به نقل از ایندپندنت، جولی دلپی بازیگر و کارگردان به خاطر حرف‌های بحث‌برانگیزش درباره کمپین «#اسکار‌خیلی‌سفید‌ است» در فستیوال فیلم ساندنس در یوتا، معذرت‌خواهی کرد.

بازیگر «پیش از طلوع» که در یک بحث جمعی کنار کایران کالکین و دنی دِویتو صحبت می‌کرد، گفته بود: «دو سال پیش من چیزی درباره این گفتم که آکادمی خیلی سفیدپوست و مذکر است، که واقعیت هم همین است و رسانه‌ها من را تکه‌تکه کردند. جالب است، زن‌ها نمی‌توانند صحبت کنند. بعضی مواقع آرزو می‌کنم آفریقایی - آمریکایی بودم چون مردم بعد از اینکه حرف‌تان را می‌زنید به شما حمله نمی‌کنند.

حتی با وجود ناراحتی دیگر اعضای حاضر در جمع،‌ دلپی ادامه داد: زن بودن از همه چیز سخت‌تر است. فمینیست‌ها کسانی هستند که مردم بیشتر از همه از آن‌ها نفرت دارند. هیچ چیز بدتر از زن بودن در این کار نیست. من واقعا این را باور دارم.

حالا دلپی در بیانیه‌ای به انترتینمنت ویکلی، سعی در روشن کردن صحبت‌هایش دارد. او در این باره نوشت: «برای نحوه بیان کردن حرف‌هایم خیلی متاسفم. هرگز قصدم پایین آوردن بی‌عدالتی‌ نبود که در حق هنرمندان آفریقایی - آمریکایی یا هر کس دیگری که با نابرابری فرصت‌ها و حقوق‌ها دست و پنجه نرم می‌کند، می‌شود برعکس تنها کاری که من سعی داشتم بکنم این بود که به مساله نابرابری فرصت‌ها در صنعت فیلم، برای زنان هم صحبت کنم (چون خودم زن هستم).

هرگز قصدم دست کم گرفتن مشکلات کسی نبود! ما باید هوشیار و متحد باشیم و از یکدیگر حمایت کنیم تا این حقیقت غیرمنصفانه را تغییر دهیم و به هیچ کس اجازه ندهیم تلاش‌های ما را با تحریف حقیقت، خراب کند».

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز