«برای آزادی به روایت حسین ترابی» در شبکه مستند

۱۳۹۴/۱۱/۱۱ - ۱۲:۴۴:۵۳
کد خبر: ۳۶۷۷۹۹
«برای آزادی به روایت حسین ترابی» در شبکه مستند
مستند «برای آزادی به روایت حسین ترابی» دوشنبه 12 بهمن ساعت 21 از شبکه مستند پخش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، این مستند روایتگر همراهی یک فیلمساز جوان با حسین ترابی کارگردان مستند «برای آزادی» در خیابان‌های تهران و یادآوری خاطرات وی از ساخت این مستند است.

«برای آزادی» یکی از آثار مستند تاثیرگذار است که درباره اتفاقات انقلاب ساخته شده است. این اثر دوساعته آتش‌سوزی سینما رکس آبادان در مرداد 57 تا زمان برگزاری انتخابات در فروردین سال 58 را به تصویر می‌کشد.
این مستند 25 سال پس از تولید به‌طور کامل رونمایی شد و چندی پیش توسط «مارک کازینزز» مورخ و منتقد سینما به عنوان 10 فیلم مستندی که دنیا را تکان داد، در کنار آثاری از لنی ریفنشتال و مایکل مور و ... انتخاب شد.
«برای آزادی» در قطع 35 میلی‌متری رنگی و به مدت 116 دقیقه از سوی فریدون ری‌پور، کریم دوامی، علی صادقی، ابراهیم قاضی‌زاده و... در سال‌های 57 و 58 فیلمبرداری شده و موسیقی آن را شیدا قره‌چه‌داغی ساخته و بهرام ری‌پور آن را تدوین کرده است.
بسیاری از تصویرهای این فیلم در فیلم‌های مستند دیگری که در طول سالیان بعد از انقلاب ساخته شده‌اند، مورد استفاده قرار گرفته‌ است.
«برای آزادی به روایت حسین ترابی» به کارگردانی محمدحسین آئینه ساعت 21 روز دوشنبه 12 بهمن از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز