استقبال تماشاگران و بنیان گذار موسسه محک از نمایش متاستاز

۱۳۹۴/۱۱/۱۴ - ۱۲:۳۰:۳۰
کد خبر: ۳۶۹۲۲۰
استقبال تماشاگران و بنیان گذار موسسه محک از نمایش متاستاز
دور آخر و هشتم اجراهای تئاتر «متاستاز» روز یکشنبه هفته جاری 11 بهمن‌ماه با استقبال خوب تماشاگران و سعیده قدس بنیان‌گذار موسسه محک در مرکز تئاتر مولوی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، متاستاز در حالی به مرکز تئاتر مولوی رسید که اجرای اول این تئاتر با اجرای دوم متاستاز در جشنواره سی و چهارم تئاتر فجر همزمان بود.  استقبال از این اجرا به‌اندازه‌ای بود که تعداد بسیاری از تماشاگران نشسته روی زمین متاستاز را تماشا کردند. بعد از پایان نمایش در میان تشویق بی‌وقفه تماشاگران، آرش وفادارای تهیه‌کننده متاستاز از سعیده قدس یکی از بنیان‌گذاران موسسه محک دعوت کرد تا به‌روی صحنه برود.

سعیده قدس درباره متاستاز گفت:«خوشحالم که ما توانسته‌ایم تا با مسائل و مشکلاتی که با آن‌ها دست به گریبانیم رابطه برقرار کنیم و هر کسی به واسطه ابزاری که دارد برای حل این مسائل کمک می‌کند. تئاتر متاستاز به‌خوبی هرچه تمام توانسته پیام خود را منتقل کند. همپا بودن و فراموش نکردن همپا به‌عنوان پیام اصلی این تئاتر به‌واسطه بازی هنرمندانه بازیگران این نمایش به زیبایی هرچه تمام ادا شد.»  قدس در ادامه گفت:«25 سال پیش زمانی که محک تاسیس شد، سرطان تابو بود. اما امروز می‌بینیم که متاستاز سر همه زبان‌هاست به این دلیل که سرطان سر همه زبان‌هاست. زمانی که محک آغاز به کار کرد در ایران نرخ درمان سرطان 25 درصد و در جهان 60 درصد بود. اما امروز این آمار در ایران به 85 درصد می‌رسد. این جز نتیجه پیشرفت علم و همراهی و مشارکت مردم نیست. ما شاهد این همراهی و مشارکت در محک هستیم و می‌بینیم که با کمک این مردم نازنین در ایران هیچ کودک مبتلا به سرطان به دلیل فقر جان خود را از دست نخواهد داد.»

اصغر دشتی کارگردان این تئاتر نیز از اجرای متفاوت متاستاز در دور هشتم اجراهایش خبر داد و گفت:«در اجراهای دور پایانی متاستاز ، اجراها با هم متفاوت خواهد بود و در هر اجرا یک همپا در کنار بازیگران به روی صحنه می‌رود. همچنین مرکز تئاتر مولوی به عنوان تنها تالار تئاتر دانشگاهی ایران،تسهیلات ویژه ای را با همکاری گروه اجرایی برای دانشجویان پیش بینی کرده است. به همین منظور در هر اجرا تعدادی صندلی با تخفیف ویژه‌ 60 درصدی برای دانشجویان در نظر گرفته است.»

نمایش متاستاز  پیش از این در سالن‌های مختلف شهر تهران همچون برج آزادی، تالارهای سایه و چارسوی تئاتر شهر تهران، تماشاخانه باران و تالار شمس (اکو)، تالار رودکی و ارغنون روی صحنه رفته است. علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این نمایش می‌توانند به گیشه مرکز تئاتر مولوی  و یا به آدرس www.tiwall.com مراجعه کنند./

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز