اهالی تلویزیون نبودند پیروزی انقلاب به تاخیر می افتاد

۱۳۹۴/۱۱/۱۷ - ۱۰:۴۷:۴۹
کد خبر: ۳۷۰۱۱۲
اهالی تلویزیون نبودند پیروزی انقلاب به تاخیر می افتاد
کارگردان مستند «جام جم فصلی دیگر»، از مجموعه «بالا می رویم» معتقد است اگر اهالی تلویزیون نبودند، معلوم نبود چقدر پیروزی انقلاب به تأخیر می افتاده است.

 به گزارش خبرگزاری برنا، مریم مومن زاده مستندساز درباره تولید مستند «جام جم فصلی دیگر»  از مجموعه «بالا می رویم» توضیح داد: در این مستند با سه تن از اهالی رادیو و تلویزیون که نقش موثری در پیروزی انقلاب داشته اند، گفتگو کرده ایم. محمود فلاح، سهراب محمدپور و عزت الله آزادی از جمله این افراد هستند که نقش موثری در پیروزی انقلاب داشته اند.

وی افزود: زمانی که کارکنان تلویزیون از واحدهای مختلف اعتصاب می کنند، به خاطر اینکه فعالیت ها خودسرانه نشود، شورای موسس راه اندازی می شود که آزادی یکی از اعضای این شورا بوده است.

این مستندساز یادآور شد: فلاح نیز یکی از مدیران تلویزیون بوده و تلاش بسیاری برای خروج واحد سیار پخش تلویزیون به عنوان یکی از ضروریات پخش زنده مراسم استقبال از امام خمینی (ره) انجام داده و درگیری نیز با افسر گارد جاویدان داشته است.

مومن زاده تأکید کرد: او با کمک محمدپور که مسئول واحد سیار بوده، به جمع آوری تجهیزات برای راه اندازی یک تلویزیون محلی در مدرسه رفاه بهارستان می پردازد و کانال انقلاب را راه می اندازد. چرا که تلویزیون آن زمان در اشغال نظامیان بوده است. این کانال در 20 بهمن تصاویری از توهین به امام خمینی (ره) را پخش می کند که موجب ناراحتی مردم و تظاهرات آنها در 21 بهمن می شود.

وی در پایان به تحقیقات مفصل برای این مستند اشاره و تصریح کرد: سپس مردم به یاری همافرهایی می روند که در پادگان نیروی دریایی درگیر شده اند و خودشان نیز مسلح می شوند. اینگونه است که مقدمات پیروزی انقلاب در 22 بهمن ماه مهیا می شود.

«جام جم فصلی دیگر» از مجموعه «بالا می رویم» یکشنبه 18 بهمن ساعت 23 روی آنتن می رود و دوشنبه 19 بهمن ساعت 13 بازپخش می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز