صدای زمین ایرانی‌ها در گوش ژاپنی‌ها پیچید

۱۳۹۴/۱۱/۱۷ - ۱۳:۴۹:۵۰
کد خبر: ۳۷۰۲۲۶
صدای زمین ایرانی‌ها در گوش ژاپنی‌ها پیچید
دو جایزه اول بخش بین‌الملل شانزدهمین مسابقه بین‌المللی نقاشی محیط زیست «جی کیو ای» ژاپن را دو نوجوان ایرانی از آن خود ساختند.

به گزارش خبرگزاری برنا، «صداهای زمین» موضوع این رقابت معتبر بین‌المللی بود که در آن یک نوجوان دیگر ایرانی نیز موفق به دریافت دیپلم افتخار شد.

 مهسا کاظمینی دختر 11 ساله شیرازی برای انعکاس صدای زمین در نقاشی خود، وزیدن باد در گندم‌زاری را به تصویر کشیده است که بانویی کشاورز با لباسی محلی و رنگارنگ، خوشه‌های طلایی گندم را در آغوش گرفته است.

تصویر نقاشی میلاد صادقی پسر 15 ساله اردبیلی، صدای هولناک قطع درختان را به گوش جهانیان رسانیده است در حالی که ترسیم چهره صورت یک انسان مغموم بر روی شاخه درختان، اوج این اقدام غیر اخلاقی را مقابل چشم هر انسان دوست‌دار طبیعت قرار می‌دهد.

در همین حال ژاپنی‌ها - که سال گذشته نیز یک جایزه اول همین مسابقه را به دختری از کرمان اهدا کرده بودند - به این دوجایزه بسنده نکردند و نگین صادقیان دختر 11 ساله اصفهانی را هم شایسته دریافت دیپلم افتخار شناختند.

نگین، مزرعه‌ای را در کنار یک روستا و در دامنه کوهستان نقاشی کرده است که دخترانی با لباس‌های سنتی در آن به کار و بازی می‌پردازند و پرندگان بر فراز آن پرواز می‌کنند. تصویر مسجد روستا خواه ناخواه نوای دل‌انگیز و ملکوتی اذان را در ذهن مسلمانان تداعی می‌کند.

آثار 25 عضو مراکز کانون در این مسابقه معتبر هنری در سال 2015 در مجموع با 18هزار و 299 اثر رسیده از 85  کشور جهان به رقابت پرداخت.

در کنار جوایز برندگان، کارت‌پستال آثار برنده نیز در اختیار تمامی شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد.

سال گذشته نیز فاطمه محلاتی عضو10 ساله کانون راین در استان کرمان جایزه اول بخش بین‌الملل، و 4 کودک و نوجوان ایرانی دیپلم‌های افتخار این مسابقه را از آن خود کردند.

اسفند سال گذشته دکتر معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با ارسال پیامی این موفقیت دختر ایرانی را به وی تبریک گفت.

نظر شما