سه خبر از هشتمین جشنواره تجسمی فجر

۱۳۹۴/۱۱/۱۸ - ۱۰:۲۳:۰۴
کد خبر: ۳۷۰۵۳۳
سه خبر از هشتمین جشنواره تجسمی فجر
به تعویق افتادن مراسم تجلیل از هنرمندان تجسمی، برگزاری روز هنر مکزیک و به نمایش گذاشتن ۵۰ اثر هنری از جمله اخبار هشتمین جشنواره تجسمی فجر است.

به گزارش خبرگزاری برنا، ۱۸ بهمن‌ ماه قرار بود به مناسبت نامگذاری ایام یوم الله دهه فجر به نام انقلاب اسلامی، معنویت‌گرایی، حاکمیت ارزش‌ها، فرهنگ و تمدن نوین اسلامی از هنرمندان باسابقه عرصه هنرهای تجسمی سراسر کشور که موفق به دریافت درجه یک هنری کشور (معادل دکتری) شده‌اند، طی مراسمی تجلیل به عمل آید که این مراسم به دلیل حضور جامعه هنری در مرقد امام خمینی (ره) و تجدید میثاق با امام راحل به تعویق افتاد و بزودی زمان و مکان آن اعلام خواهد شد.

همچنین زمان مراسم گشایش نمایشگاه بخش امام رضا (ع) «ارادت دیرین» هشتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر که مقرر بود ساعت ۲۰ امروز ۱۸ بهمن در موزه هنرهای فلسطین فرهنگستان هنر برگزار شود به ساعت ۱۷ تغییر کرد. این نمایشگاه با آثاری از موزه آستان قدس رضوی و موزه ملک به مناسبت هشتمین دوره برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی فجر برپا می‌شود.

هشتمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر در این دوره با رویکرد هنر معاصر برپا شده است و از ۹ تا ۱۷ اسفندماه در موسسه فرهنگی هنری صبا میزبان علاقمندان است. این رویداد هنری علاوه بر بخش نمایشگاهی در بخش‌های جنبی میزبان آثار بخش مفاخر، آرتکس، همایش، فیلم مستند تجسمی، نمایشگاه بخش امام رضا (ع)، هنر مقاومتی و هنر ملی است.

روز هنر مکزیک در هشتمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر

روز هنر مکزیک عصر روز سه‌شنبه ۲۰ بهمن‌ماه با حضور نماینده سازمان ملل و سازمان یونسکو در ایران در هشتمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر برگزار می‌شود.

بخش بین‌الملل این دوره از جشنواره میزبان نمایشگاه آثار هنری کشور مکزیک با موضوع «نور» است که در آن آثار نقاشی، عکس و آثار حجمی سه هنرمند مکزیکی «خوسه پوسادا»، «تینا مودوتی» و «گابریلا رودریگز» به نمایش درآمده است.

بر همین اساس روز سه‌شنبه ۲۰ بهمن‌ماه با حضور گابریلا رودریگز هنرمند مکزیکی در ایران و جمعی از سفرای کشورهای خارجی، مسئولان فرهنگی و هنری کشور و هنرمندان روز هنر مکزیک از ساعت ۱۷ در سالن ایران فرهنگستان هنر برگزار خواهد شد.

در این مراسم سفیر کشور مکزیک و نماینده سازمان ملل درباره سال «نور» که از سوی سازمان ملل نام‌گذاری شده و آثار هنرمندان مکزیکی با این موضوع در جشنواره تجسمی فجر به نمایش در آمده به سخنرانی خواهند پرداخت.

همچنین گابریلا رودریگز هنرمند مکزیکی درباره آثار خود در نمایشگاه جشنواره هنرهای تجسمی فجر سخنرانی خواهد کرد و مجتبی آقایی نیز درباره آثار عکس هنرمند فقید مکزیکی تینا مودتی به ارائه توضیحاتی می پردازد.

روز هنر مکزیک روز سه شنبه ۲۰ بهمن ماه ساعت ۱۷ در سالن ایران فرهنگستان هنر در کنار نمایشگاه هشتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر برگزار خواهد شد.

۵۰ اثر برجسته هنری در نمایشگاه امام رضا (ع) به نمایش گذاشته می‌شود

علی ثابت نیا مدیر عامل موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی از حضور ۵۰ اثر برجسته در حوزه هنرهای تجسمی در هشتمین دوره از جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر، تحت عنوان نمایشگاه امام رضا (ع) خبر داد و در این باره گفت: به دعوت هشتمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی فجر و همنامی آن با هشتمین خورشید آسمان ولایت از موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی دعوت به عمل آمد که در جشنواره فجر حضور داشته باشد.

وی در ادامه گفت: در این نمایشگاه که امروز ۱۸ بهمن ماه افتتاح می‌شود، بالغ بر ۵۰ اثر برجسته در حوزه هنرهای تجسمی آماده شده که در موزه فلسطین به نمایش در خواهد آمد.

مدیرعامل موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی از حضور ۸ اثر خوشنویسی در این بخش خبر داد و بیان کرد: ۸ اثر خوشنویسی از استادانی چون غلامحسین امیرخانی، یدالله کابلی، عباس اخوین، محمد سلحشور، مجتبی ملک زاده، عبدالصمد صمدی، رسول مرادی و سید رضا بنی‌رضی در این جشنواره به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی با بیان اینکه افتتاح این بخش تحت عنوان «ارادت دیرین» در موزه فلسطین فرهنگستان هنر است، توضیح داد: نمایشگاه امام رضا (ع) از ۱۸ بهمن ماه تا ۱ اسفندماه در موزه فلسطین دایر خواهد بود که علاقمندان می توانند از گنجینه موجود در آن بازدید کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز