فرح بخش: هرکدام از دوستان سیمرغ بگیرند خوشحال می شوم

۱۳۹۴/۱۱/۱۸ - ۱۱:۳۶:۲۹
کد خبر: ۳۷۰۶۰۲
فرح بخش: هرکدام از دوستان سیمرغ بگیرند خوشحال می شوم
امروز در کاخ مردمی جشنواره فیلم فجر فیلم "آبنبات چوبی" با حضور کارگردان و عوامل این فیلم در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما خبرگزاری برنا، نشست خبری فیلم سینمایی"آبنبات چوبی" ساعت ۱۱:۱۵ در سالن کنفرانس سالن همایش های برج میلاد برگزار شد.

در ابتدای این نشست محمد حسین فرح بخش کارگردان با اعلام اینکه هر کدام از دوستان سیمرغ بگیرند، خوشحال می شویم، اظهار داشت: سینما را سرگرمی می دانم، سال ۶۰ سینما را از سرگرمی به فلسفه و الهیات و ... سوق داده اند.

وی افزود: در زمان سیف الله داد شاهد فیلم های خوبی در جشنواره فیلم فجر بودیم.

وی افزود:سینما سرگرمی است و سرگرمی امنیت به بار می آورد و خوشبختانه فیلم های که تم جدی داشته باشند مشکلی به آن صورت ندارند.ولی اگر آثار مضمون جدی هم نداشت، این مسئله پوئن منفی قلمداد می شود.

وی افزود: زمانی سینما ها در روز جمعه تعطیل بودند و طی آماری که در آن مقطع بزهکاری و دزدی ارتقا پیدا می کرد که پس از مدتی ریشه این اتفاق را درک کردند و در جهت اصلاح آن گام برداشتند.

علی اصغری نویسنده"آبنبات چوبی"بیان کرد: برای من افتخاری بود که در خدمت محمد حسین فرح بخش بودم و ایده فیلمنامه از کامران قدکچیان گرفته شده بود و طی بازنگری با فرهاد اصلانی و محمد حسین فرح بخش مرحله به مرحله جلو رفتیم.

فرح بخش افزود: ۸ صفحه فیلمنامه را با علی اصغری خواندیم و به این نتیجه رسیدیم که این سیناپس را تبدیل به فیلمنامه کنیم.

سحر قریشی در رابطه با نقش خود در "آبنبات چوبی"، گفت: قرار بود تقش مارال را بازی  کنم فیلمنامه را خواندم و خیلی جاها با او هم گریه کردم و هم خندیدم در مجموع نقش نگین را دوست داشتم به بحران زنان امروز می پردازد.

وی افزود: دورخوانی کردم و تست زیادی گرفتیم و نقش مرتضی را هم خواندم دیالوگ کره اصطلاح بچه های امروز است . بیکاری و بی حوصلگی برآیند یک سری از دیالوگ است.

فرهاد اصلانی در پاسخ به اینکه چرا مشاور کارگردان در"آبنبات چوبی" بودید، گفت: جای رضا عطاران خالی است همکاری لذت بخشی با فرح بخش داشتم و نتیجه خوبی هم کسب کردیم و پیشنهاد بازی را از سمت ایشان دریافت کردم ولی راغب به این کار نیستم و در بحث فیلمنامه و بازیگران در این فیلم مشاوره وی بودیم هرچند که خودشان دانا هستند و از پس کار به راحتی بر  می آیند.

فرح بخش تشریح کرد: سحر قریشی هنرپیشه ای است که مردم علاقه زیادی به او دارند ،  تست گریم هم از سمت فرهاد اصلانی گرفته شد و مورد قبول وی واقع شده است یا به عبارتی دیگر اصلانی نقش زیادی در شکل نقش نگین داشتند.

علیخانی تهیه کننده "آبنبات چوبی" با اشاره به اینکه در سینما این فیلم مورد توجه تمام مردم و اقشار قرار می گیرد، گفت: فعالیت خودم را در سینما از سال ۴۷ آغاز کردم  و در پارسا فیلم مدیر پخش پارسا فیلم بودم و از آن مقطع تا به امروز در کنار فرح بخش بوده ام.

وی افزود: کجای دنیا چنین جشنواره ای با چنین شکلی نمایش داده می شود  اسم جشنواره فیلم نیست بازار فیلم است.

مستانه مهاجر تدوین گر این فیلم گفت: ترجیح می دهم کار خودم را انجام بدهم این اثر و نوع نگاه محمد حسین فرح بخش را دوست داشتم و امکان اصلاح برخی از صحنه ها وجود دارد.

آریا عظیمی نژاد با اشاره به اینکه این سومین همکاری بنده با فرح بخش است، بیان کرد: ایشان یک مریضی دارد و دست بر روی موضوعات مختلفی که در اجتماع رخ می دهد، می گذارد که به تمام مرحله تولید مسلط هستند و بسیار حرفه ای با عوامل خودشان برخورد می کنند.

وی افزود: کیفیت صدا به قدری بد است که آدم بشدت از کار خودش هم راضی نمی شود فقط این سالن به درد همایش می خورد و به کار کنسرت و نمایش فیلم ها نمی آید.

کریم امینی بازیگر در رابطه نقش و فعالیت خودش، تصریح کرد: سالها دستیار کارگردان بوده ام در این کار هم خیلی به من لطف کردند همبازی شدن در کنار سوپر استار سینما رضا عطاران هم خوشایند بود همچنین از فرهاد اصلانی که استاد بازیگری من هستند بسیار تشکر می کنم.

وی افزود: دنبال مابه ازا بیرونی نقش را مشاهده کردم و خودم هم بچه جنوب شهر هستم و با این فضا بیگانه نبودم.

فرح بخش در ادامه گفت: پروانه نمایش نهایی این اثر را دریافت کردیم آبنبات چوبی به معنای حذف و تمام شدن است باید این فیلم را مسئولان اقتصادی تماشا کنند و باید به مشکلات اقتصادی برسند.

فرح بخش در پایان صحبت های خودش اعلام کرد: درود بر شرف رضا عطاران که یک ماه مراقب پدرش است و دوست داشت در این مراسم حضور پیدا  کند و از جناب حیدری تشکر می کنم بابت ایجاد یا برقراری همدلی که برپا شد،  هرچند که نواقص همیشه وجود داشته است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز