«ترومن» فیلم برتر سال اسپانیا

۱۳۹۴/۱۱/۱۹ - ۱۵:۰۴:۵۲
کد خبر: ۳۷۱۲۱۰
«ترومن» فیلم برتر سال اسپانیا
فیلم «ترومن» با دریافت پنج جایزه از جوایز گویا ، فیلم برتر سال سینمای اسپانیا خوانده شد.
به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از اسکرین دیلی، «ترومن» به کارگردانی سس گای برنده بزرگ جوایز گویا از آکادمی فیلم اسپانیا بود که در مادرید برگزار شد. این فیلم با کسب جوایز بهترین فیلم، بهترین کارگردان، بهترین فیلمنامه اوریجینال به قلم گای و دوست قدیمی‌اش توماس آراگای، بهترین بازیگر مرد و بهترین بازیگر مرد مکمل برای ریکاردو دارین و خاویر کامارا، با دست پر به خانه رفت.  

دارین بازیگر آرژانتینی برای بازی در فیلم «راز در چشم‌هایشان» و کامارا برای بازی در فیلم «با او حرف بزن» از بازیگران مورد علاقه پدرو المادوار هستند و به اتفاق هم به عنوان برنده جایزه صدف نقره جشنواره فیلم سن‌سباستین به عنوان بهترین بازیگر مرد در ماه سپتامبر انتخاب شده بودند.

در این مراسم «ترومن» به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های حاضر در این رقابت حضور داشت و در رقابت با فیلم‌های «هیچ کس شب را نمی‌خواهد»، «یک روز کامل»، و «عروس» جایزه اصلی را به خانه برد.  

«هیچ کس شب را نمی‌خواهد» فیلم افتتاحیه جشنواره سال پیش برلین ساخته ایزابل کوکسیت جایزه بهترین طراحی تولید، بهترین موسیقی، بهترین گریم و بهترین طراحی لباس را برای فیلمی از شمالگان با بازی ژولیت بینوش به خانه برد.  

ژولیت بینوش که در این مراسم حضور داشت و کنار تیم رابینز نشسته بود، از نامزدهای دریافت جایزه بهترین بازیگر زن بود اما این رقابت را به بازیگر تازه کار یعنی ناتالیا دی مولینا واگذار کرد. این بازیگر را دیوید تروبا در فیلم «با چشم‌های بسته تو زندگی آسان است» کشف کرده است.

فیلم «عروس» ساخته پائولا اورتیز که با اقتباس از شعری از فدریکو گارسیا لورکا ساخته شده و ۱۲ نامزدی گویا کسب کرده بود، در نهایت دو جایزه را برای بهترین بازیگر زن نقش مکمل برای لوییزا گاواسا و بهترین فیلمبرداری برای میگوئل آنخل آمودو کسب کرد.

فیلم «رفتار اسپانیایی۲» که فیلم اول باکس آفیس اسپانیا در سال ۲۰۱۵ بود هرچند نامزد کسب جایزه نشد اما دانی روویرا بازیگر آن به عنوان استاد اجرای مراسم شناخته شد و با بسیاری از چهره‌های سینمایی چون پنه‌لوپه کروز و همسرش خایور باردم و سیاستمداران اسپانیایی شوخی کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز