برگزاری نخستین سمپوزیوم بین‌المللی طراحی صحنه و لباس تئاتر تهران

۱۳۹۴/۱۱/۲۴ - ۰۹:۰۰:۵۶
کد خبر: ۳۷۲۶۳۸
برگزاری نخستین سمپوزیوم بین‌المللی طراحی صحنه و لباس تئاتر تهران
نخستین سمپوزیوم بین‌المللی طراحی صحنه و لباس تئاتر تهران فروردین ماه ۱۳۹۵ برای اولین بار در ایران برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، نخستین سمپوزیوم بین‌المللی طراحی صحنه و لباس تئاتر تهران با نگاهی پژوهش‌محور در فروردین ماه ۱۳۹۵برای اولین بار در ایران برگزار خواهد شد.

مهمترین هدف این سمپوزیوم، بیان استقلال طراحی صحنه، تدوین و تدقیق نگاه آکادمیک و جهان بر طراحی صحنه‌ ذوقی و سلیقه‌ای و تلاش برای رسیدن به یک نگاه علمی و اندیشه‌ای در طراحی و اجرای یک اثر نمایشی بیان شده است.

این سمپوزیوم در پنج بخش اصلی با عنوان های مقاله‌های علمی - پژوهشی، متن تا اجرا، ایده تا اجرا ، طراحی تا اجرا و علمی و آموزشی برگزار خواهد شد. متقاضیان برای شرکت در بخش اول مقاله‌های علمی - پژوهشی باید مقاله‌ای علمی - پژوهشی با محوریت یکی از موضوع‌‌های طراحی صحنه و لباس در Performance Art، طراحی صحنه و لباس در تئاتر محیطی، بررسی مُد

مفهومی و نگاهی به جایگاه آن در تئاتر امروز، نور و اهمیت نورپردازی در طراحی صحنه و لباس تئاتر، بررسی عناصر و مفاهیم زیبایی‌شناسی در طراحی صحنه و لباس، بررسی طراحی صحنه و لباس روز جهان با نگاهی به Media Design یا Technology Designو یا نگارش مقاله‌ای با موضوع آزاد در رابطه با طراحی صحنه و لباس تئاتر به رشته تحریر درآورند.

همچنین علاقه مندان برای شرکت در بخش دوم متن تا اجرا، پس از مطالعه‌ نمایشنامه‌های ترجمه‌ و منتشر شده‌ آگوست استریندبرگ (در ایران)، محمود استادمحمد و یا انتخاب یک اثر آزاد باید یک اثر را طراحی صحنه و لباس کنند.

برای شرکت در بخش سوم از این سمپوزیوم با عنوان ایده تا اجرا، الزام به شرکت در «کارگاه از ایده تا اجرا» است. برای شرکت در این بخش، باید با نگارش ایده و خلاقیت مورد نظر و تحلیل آن، زیر نظر اساتید کارگاه، به طراحی و ساخت آن بپردازند. در طول کارگاه آثار خلاقانه‌ متناسب با این بخش انتخاب و برای داوری داوران سمپوزیوم ارایه خواهد شد.

بخش چهارم طراحی تا اجرا نام دارد که این بخش شامل طراحانی است که طراح صحنه، طراح لباس و یا طراح صحنه و لباس یک اثر اجرایی در یکی از سالن‌های معتبر بوده و یا در جشنواره‌های داخلی و خارجی حضور داشته‌اند.

بخش پایانی پخش علمی و آموزشی است که شامل برگزاری نشست‌ها، کارگاه‌‌ها، سخنرانی‌ها، نمایشنامه‌خوانی‌ و برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی است که علاقه مندان با نام‌نویسی از طریق  سایت سمپوزیوم می توانند در آن شرکت کنند.

اولین سمپوزیوم بین‌المللی طراحی صحنه و لباس تئاتر تهران فروردین ماه ۱۳۹۵ در تهران برگزار می شود و هر متقاضی می‌تواند با یک اثر در این سمپوزیوم شرکت کند.

همچنین مهلت نام‌نویسی و ارسال آثار در بخش مقاله‌های علمی پژوهشی تا روز شنبه ۲۹ اسفند‌ماه و سایر بخش‌ها تا روز جمعه ۲۱ اسفند‌ماه ۱۳۹۴ خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز