مخاطبان «ایران» به تماشای جاذبه های طبیعی یاسوج خواهند نشست

۱۳۹۴/۱۱/۲۷ - ۰۹:۱۹:۵۶
کد خبر: ۳۷۳۹۵۳
مخاطبان «ایران» به تماشای جاذبه های طبیعی یاسوج خواهند نشست
برنامه «ایران» شبکه مستند این هفته به معرفی هنر شمع سازی، موزه آبگینه و جاذبه های طبیعی در یاسوج می پردازد.

به گزارش خبرگزاری برنا، نخستین آیتم برنامه «ایران» معرفی هنر شمع سازی است. هنری که با انواع قالبها، رنگها، عطرها و لوازم مختلف می توان در آن فعالیت کرد.

این برنامه در ادامه سراغ موزه آبگینه می رود. آبگینه یکی از موزه‌های شهر تهران و خانه‌ای تاریخی مربوط به دوره قاجار است که در تهران، خیابان سی تیر قرار دارد. آبگینه، موزه تخصصی شیشه و سفال است.
آیتم پایانی «ایران» معرفی جاذبه های طبیعی در یاسوج است. یاسوج یکی از شهرهای کهگیلویه و بویراحمد با زیبایی‌های خدادادی این سرزمین بکر و چشم نواز زاگرس جنوبی است.
شهر یاسوج به دلیل جاذبه های طبیعی، توریستی و گردشگری به عنوان پایتخت طبیعت ایران شناخته شده است. این شهر با زیباییهای چشم نواز همچون قطعه حریری سبز در دامنه های دنای شرقی قرار گرفته و به واسطه این زیباییها و آب وهوای مطبوعش، هر ساله در فصل بهار و تابستان، پذیرای گردشگران وعلاقمندان به طبیعت است.
آبشار یاسوج، تنگ گنجه‌ای، پارک جنگلی یاسوج، تنگ مهریان، پیست اسکی کاکان یاسوج، دریاچه سد شاه قاسم و آبشار تنگ تامرادی از جمله جاذبه های طبیعی شهر یاسوج است.
«ایران» جمعه 30 بهمن ساعت 21:30 از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود و بازپخش آن سه شنبه چهارم اسفند ساعت 21:30 خواهد بود.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز