چین یکی از بزرگترین رکوردهای باکس‌آفیس جهان را شکست

۱۳۹۴/۱۱/۲۷ - ۱۴:۳۷:۵۴
کد خبر: ۳۷۴۱۶۷
چین یکی از بزرگترین رکوردهای باکس‌آفیس جهان را شکست
در حالی که فیلم «ددپول» فعلا رکورد باکس‌آفیس معمول را می‌شکند، چین هم یک رکورد جهانی را شکست!

به گزارش خبرگزاری برنا، به نقل از ایندیپندنت، با توجه به اینکه فعلا همه درباره فروش فیلم «دِدپول» صحبت می‌کنند و اینکه عملکرد بالاتر از حد انتظاری در باکس‌آفیس داشته و رکورد شکسته است، ممکن است این تصور به وجود آید که این بزرگترین فیلم حال حاضر جهان است. اما نه،‌ اینطور نیست. «ددپول» توانست رکورد فیلم‌های با رده‌بندی R را در باکس‌آفیس آمریکای شمالی بشکند، اما چین بزرگترین هفته تاریخ سینما را داشت. بله، تاریخ سینما.

چطور؟ با کمک فیلم کمدی جدید «پری دریایی» ساخته استیون چاو فیلمساز هنگ‌کنگی، کشور چین توانست به تنهایی در هفت روز گذشته ۵۴۸ میلیون دلار (۳۷۸ میلیون پوند) فروش در باکس‌آفیس داشته باشد. آخرین باری که یک منطقه توانست در هفت روز نزدیک این رقم پول دربیاورد، ماه دسامبر بود که منطقه آمریکای‌شمالی-کانادا بین روزهای بیست و پنجم تا سی و یکم ماه دسامبر، ۵۲۹.۶ میلیون دلار (۳۶۵ میلیون پوند) جمع‌آوری کرد.

البته باید به این نکته هم اشاره کرد که در آن هفته فیلم «جنگ ستارگان: نیرو بیدار می‌شود» با قدرت تمام وارد باکس‌آفیس شده بود. این فیلم در حال حاضر سومین فیلم پرفروش تاریخ است. حالا در توضیح موفقیت چین، باید گفت که چند فاکتور در آن نقش داشتند. سال نوی چین و روز ولنتاین هر دو در همین هفته بودند.

در کنار موفقیت چشمگیر «پری دریایی»، چند فیلم دیگر هم فروش قابل توجهی داشتند که از جمله آن‌ها می‌توان به «مردی از ماکائو ۳» و «پادشاه میمون ۲» اشاره کرد که هر یک بیش از ۱۱۰ میلیون دلار فروختند. خود فیلم «پری دریایی» هم در راه شکستن چند رکورد دیگر است و احتمالا قرار است اولین فیلم کشور چین شود که از مرز ۵۰۰ میلیون دلار فروش می‌گذرد. تاکنون پرفروش‌ترین فیلم چین «شکارچی هیولا» بوده که ۳۹۱ میلیون دلار فروخته است.

 

نظر شما