پخش زنده گروگان‌گیری از آنتن تلویزیون

۱۳۹۴/۱۲/۰۴ - ۱۱:۱۶:۳۴
کد خبر: ۳۷۶۶۸۰
فیلم سینمایی "21 اینچ" ساخته ابوذر صفاریان پور اولین فیلم دیجتال سینمای اریان است.

به گزارش خبرگزاری برنا، مردان شرکت کننده در یک مسابقه تلویزیونی روی صندلی‌های گردان نشسته‌اند و به سوالات مجری برنامه پاسخ می‌دهند و امتیاز جمع می‌کنند. چند زن، در خانه، سرخوش و بی خیال جلوی تلویزیون ۲۱ اینچ نشسته و مدام کانال‌های آن را عوض می‌کنند. ناگهان روی آنتن زنده گروگان‌گیرها وارد استودیوی پخش مسابقه می‌شوند و تماشاگران فیلم سینمایی «۲۱ اینچ» این اتفاق هولناک را از دریچه دید بیننده‌های تلویزیونی آن مسابقه در آن شب خاص، دنبال می‎کنند.

اکران فیلم سینمایی «۲۱ اینچ» ساخته ابوذر صفاریان از امروز اول اسفند در سینماهای گروه‌هنر وتجربه آغاز می‌شود و به این ترتیب اولین فیلم دیجیتال سینمای ایران بالاخره رنگ پرده سینما را می‌بیند. ابوذر صفاریان این فیلم را ۱۵ سال پیش در سال ۷۹ و وقتی فقط ۱۷ سال داشت، ساخته است. ۲۱ اینچ به همراه فیلم‌های «ناف» محمد شیروانی و «آبادان» مانی حقیقی جزو اولین تجربه‌های دیجیتال در ساحت سینمای ایران محسوب می‌شوند. فیلم‌هایی که در زمان ساخن‌شان به شکل جدی مورد توجه قرار نگرفتند و نتوانستند به چرخه اکران راه پیدا کنند.

ابوذر صفاریان ۲۱ اینچ را در یک فضای کاملا آزمایشگاهی و نامتعارف در سینمای آن دوران (و حتی حال حاضر) ساخته‌است. روایت داستانی مهیج و جذاب در یک فضای بسته و زمان محدود که بتواند کشش لازم برای یک فیلم سینمایی را داشته‌باشد، تصویربرداری مستندگونه از کاراکترهای متعدد، صداسازی و صداگذاری طی مدتی بسیار طولانی‌تر از فیلم‌برداری فیلم و استفاده از مدیوم تلویزیون به عنوان ابزاری برای تصویربرداری دوباره یک فیلم سینمایی از جمله چالش‌هایی است که صفاریان برای ساخت ۲۱ اینچ و در اولین تجربه فیلم‌سازی خود با آن‌ها روبه‌رو شده‌ است. می‌توان گفت ۲۱ اینچ به معنای واقعی کلمه یک تجربه جسورانه در عرصه فیلم‌سازی است که گذر زمان ارزش و عیار آن را مشخص کرده‌است. طوری که حالا حتی فیلم‌ساز آن بعد از ۱۵ سال دوری از سینما بازگشته تا نتیجه و بازخورد تجربه عجیب خود را به نظاره بنشیند و برای برداشتن قدم بعدی‌اش آماده شود.

علاوه بر همه این نکات ۲۱ اینچ حاصل کار و برآیند انرژی گروهی است که هرکدام از عوامل جوانش در این ۱۵ سالی که کارگردان از سینما و محافل سینمایی دوری کرده فیلم‌های خود را ساخته یا در رشته خود مسیر پیشرفت را طی کرده‌اند. شهرام مکری یکی از نام‌های آشنایی است که ۱۵ سال پیش ابوذر صفاریان را در ساخت فیلم ۲۱ اینچ یاری کرده‌است.

۲۱ اینچ/ کارگردان، موسیقی و خواننده تیتراژ: ابوذر صفاریان – نویسندگان فیلم‌نامه : ابوذر صفاریان،محمد لطفعلی- مدیر تصویربرداری: مرتضی هدایی- تصویربرداران: مرتضی قیدی،رضا طاهری جم- دستیار اول کارگردان: بهمن دادفر- دستیار دوم کارگردان: سپهر سبحانفر- مدیر تولید: رضا زنجانیان- طراح صحنه: فرهاد ویلکیجی-طراح چهره‌پردازی: فریدون پورخلیق -مجری طرح: موسسه فرهنگی هنری الهام فیلم- بازیگران: هروز جلیلی، رضا ابری، مرتضی نجاتی، احمد ولیان، بهمن هاشمی، رضا معدنی پور، رضا زنجانیان وفا، یاسر انتظامی، محمدرضا کشمیری، چیا بابامیری، مهران گل محمدی، مهناز افشار، میترا علیزاده، لیلازینعلی، شهره یگانه، احمد بهرامی، علی قهرمانی، محمد حیدری، محسن اویسی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز