افتتاحیه دهمین جشنواره بین المللی فیلم های ۱۰۰ ثانیه ای درسنندج

۱۳۹۴/۱۲/۰۴ - ۱۴:۰۴:۱۸
کد خبر: ۳۷۶۷۷۸
افتتاحیه دهمین جشنواره بین المللی فیلم های ۱۰۰ ثانیه ای درسنندج
دهمین جشنواره بین المللی فیلم های ۱۰۰ ثانیه ای با تقدیر از کارگردانان موفق کردستانی و با حضور هنرمندان برجسته سینمایی، مسئولان کشوری و استانی در پردیس سینما بهمن سنندج اغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، رییس حوزه هنری استان کردستان ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان در سنندج گفت: خوشبختانه براساس موافقت مدیرکل محترم امور استان ها ومجلس و دبیردهمین جشنواره بین المللی فیلم های ۱۰۰ ثانیه ای، مراسم افتتاحیه این جشنواره به میزبانی حوزه هنری استان کردستان برگزار می شود.

امین مرادی بیان کرد: افتتاحیه این جشنواره  با حضور هنرمندان شاخص سینمای ایران، مدیران کشوری و استانی ۱۱ اسفند ماه  سال جاری در پردیس سینمایی بهمن سنندج با تجلیل از فیلمسازان توانمند استان کردستان «بهروز نورانی پور» کارگردان فیلم « A۱۵۷» و «لقمان خالدی» کارگردان فیلم «مونس» و تعدادی دیگر از فیلمسازان جوان و موفق استان آغاز به کار می کند.

وی عنوان کرد: خوشبختانه در این دوره از جشنواره فیلمسازان استان حضور پررنگی داشته اند و از میان یک هزار و ۶۷۸ فیلم ارسالی به دبیرخانه جشنواره ۱۲ اثر فیلمسازان استان به بخش نهایی جشنواره  در بخش رقابتی و غیررقابتی راه پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در کنار فیلمسازانی که به صورت مستقل آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند، حوزه هنری استان کردستان هم ۱۲۰۰ ثانیه از تولیدات خود را در قالب ۱۲ فیلم به این جشنواره ارسال کرد که در نهایت فیلم های «ماهی» به کارگردانی «سامان حسین پور» و همچنین «بوی سرد» به کارگردانی «نوید زارع» به بخش رقابتی جشنواره راه یافته است.

رییس حوزه هنری استان کردستان اظهار داشت: در بخش غیر رقابتی نیز فیلم های «ماهی وگل» به کارگردانی «زانیار طهماسبی»، « ۱۰۰ ثانیه چراغ قرمز» به کارگردانی «نوید زارع» و مستند «پوش کشی» به کارگردانی «زانیار لطفی» مجوز اکران وحضور در این بخش را به دست آورده اند.

مرادی  با اشاره به توانمندی های هنرمندان فیلمساز استان افزود: فیلم انیمشن «بدون شرح» اثر «رضا احمد یاری»، فیلم داستانی «این یک مورد اورژانس است» اثر «امیر احمد زاده» و مستند «امید» به کارگردانی «نوشین نامداری» از دیگر آثار هنرمندان استان می باشد که به بخش رقابتی جشنواره راه پیدا کرده اند.

وی عنوان کرد: در بخش غیر رقابتی نیز علاوه بر تولیدات حوزه هنری استان انیمشن «عبور» به کارگردانی رضا احمد یاری، داستانی «مدادرنگی» رزگار یوسف پناه»، «بوی مادر» به کارگردانی سرکوت نیکدل و «سیگنال موجود است» به کارگردانی هیوا کیایی اکران و به نمایش گذاشته می شود.

وی افزود: دهمین جشنواره بین المللی فیلم های ۱۰۰ ثانیه ای با مراسم افتتاحیه در سنندج آغاز و پس از نمایش آثار در تاریخ های ۱۲ و ۱۳ اسفند در پردیس سینما آزادی تهران و پردیس سینمایی بهمن سنندج با معرفی برگزیدگان جشنواره در روز ۱۴ اسفند ماه ساعت ۱۸ در تالار اندیشه حوزه هنری به کار خود پایان می دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز