بازسازی فیلمهای حاتمی کیا در حضور او دشوار بود

۱۳۹۴/۱۲/۰۴ - ۱۵:۵۳:۵۸
کد خبر: ۳۷۶۸۳۹
بازسازی فیلمهای حاتمی کیا در حضور او دشوار بود
کارگردان نمایشهای «فصل شیدایی» که کارگردانی مراسم اختتامیه جشنواره ققنوس را برعهده داشته، درباره ویژگیهای اختتامیه ای بدون رخوت و با ریتم تند توضیح داد و از دشواری بازسازی فیلمهای ابراهیم حاتمی کیا در حضور او سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری برنا، ، سعید اسماعیلی در این باره بیان کرد: جمعه گذشته مراسم اختتامیه و اهدای جوایز اولین جایزه سینمایی آیینه و پنجمین جایزه سینمایی ققنوس بود و ما 10 روز پیش از آغاز مراسم فعالیتمان را شروع کردیم.

وی افزود: اولین فاکتورمان این بود که برنامه خسته کننده نباشد و سخنرانی طولانی نداشته باشد. بنابراین نیازمند شیوه ای خارق عادت بودیم و از همین رو تصمیم گرفتیم مراسم را به شکل یک نمایش اجرا کنیم. شاید همین موضوع بود که باعث شد برخی از حاضران به خاطر خسته کننده نبودن مراسم از ما تقدیر کنند.
کارگردان نجم الثاقب یادآور شد: مراسم با ریتم تند انجام شد و همه چیز با سرعت اتفاق می افتاد. از همین رو به ویژه به خاطر بخشهای نمایشی مراسم، حفظ ریتم تند کار دشوار بود.
اسماعیلی یادآور شد: من با مجریان مختلفی روی صحنه کار کرده ام و انتخاب رسالت بوذری نه فقط به خاطر رفاقت ما، بلکه به دلیل سرعت انتقال او روی صحنه و همچنین حس و آن به خصوص اوست. این مراسم کمترین سخنرانی را داشت و هرکسی که روی سن می آمد قرار بود کوتاه ترین جملات را بیان کند. البته بخشی از این هدف به واسطه اجرای خوب بوذری عملی شد و او توانست ریتم خوبی را در این مراسم برقرار کند.
وی همچنین به دو بخش نمایشی بازسازی در این اختتامیه اشاره و اظهار کرد:در جریان اختتامیه صحنه هایی از دو فیلم دفاع مقدسی آقای حاتمی کیا در حضور خودشان بازسازی شد که بادیگارد با اجرای امیرحسین مدرس همراه بود و از کرخه تا راین نیز توسط عزت اله مهرآوران و با بازسازی دکورهای این دو فیلم اجرا شد. همچنین آیتم شوخی با سینمای دفاع مقدس با اجرای شهرام شکیبا نیز ویژگی خاص خود را داشت.
 
اسماعیلی همچنین به نورپردازی متفاوت و تلاش برای دوری از شباهت به کلیشه های مرسوم یادواره ها اشاره کرد و در پایان گفت: دکور ، نور پردازی و صداها هم مطابق معمول هنر دست دوستان کاربلد و حرفه ای من در مجموعه مهنا و مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی بود و از ویژگی طراحی صحنه ساخت کوچه ورودی به سالن بود که تحسین هنرمندان را به همراه داشت. امیدوارم به لطف خدا مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی (مُهنا) با برگزاری این اختتامیه یک فعالیت موفق دیگر به رزومه هنری خود افزوده باشد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز