در باغ موزه سینما;

جشن پنجمین دوره جایزه کتاب سال سینما برگزار شد

۱۳۹۴/۱۲/۰۵ - ۲۰:۱۰:۲۹
کد خبر: ۳۷۷۳۱۶
امشب در باغ موزه سینما مراسم جشن پنجمین دوره کتاب سال سینما برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما خبرگزاری برنا، مراسم پنجمین دوره کتاب سال سینما امشب با نیم ساعت تاخیر ۱۹:۳۰ دقیقه با تلاوت قرآن و نواختن سرود جمهوری اسلامی ایران در موزه سینما آغاز شد.

منصور ضابطیان مجری این مراسم از اکبر نبوی دبیر پنجمین دوره جایزه کتاب سال سینما را به روی سن آمد و اظهار داشت:از میرکریمی مدیر عامل خانه سینماو مسئولان گذشته این جشن تشکر می کنم که از این حرکت استقبال کردند.

وی افزود:۷۳ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و ۶۶ کتاب مورد کارشناسی قرار گرفت و از اواخر شهریور تا به امروز روال آئین این جشن کتاب سال تکرار شده است.

نبوی گفت: جایزه قلم زرین در جشنواره های دیگه هم وجود دارد از این دوره تندیس جشنواره جایزه هدهد نام گرفته است. داوران با سخت کوشی فراوان تن به خواندن کتاب های سینمایی که در ۲ حوزه مبانی و انتقال بود،دادند.

شهرام میر جلالی نوازنده تار قطعه ای را برای حاضران درجمع نواخت.

رضا میر کریمی مدیرعامل خانه سینما، گفت:خوشحالم که این آرزو برقرار شده و سینما ایران به لحاظ مکتب و تئوری آن را شکل بدهد و روزی که می خواستیم این جایزه را بدهیم برخی دوستان فکر می کردند که خدشه ای به حاکمیت وارد خواهد کرد.

وی افزود: از تمام عزیزانی که در گذشته برای برپایی این جشن تشکر می کنم و از بهزاد نبوی هم قدردانی می کنم که پای این حرکت ایستاد و تا به امروز با صلابت به عهد خود وفا کردند.

وی تصریح کرد: از حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی هم با تمام حمایت های خودشان از خانه سینما و این جشن تشکر فراوانی می کنم امیدوارم که حرکت روبه جلو سینمای ایران همچنان ادامه داشته باشد.

شهرام میر جلالی مجددا بر روی سن آمد و قطعه دیگری را برای تماشاگران حاضران در سالن نواخت.

در بخش تقدیر از محمد شهبا به خاطر کتاب اجتماعی سینمای ایران تقدیر شد که وی پس از دریافت جایزه گفت: بسیار سپاسگذارم و امیدوارم که این آخریم سپاس گذاری امشب نباشد.

بیانیه هئیت داوری پنجمین جشن کتاب سال سینما توسط منصور ضابطیان خوانده شد.

دیپلم افتخار بخش بهترین ترجمه کتآب سینمایی به محمد همتی تقدیم شد.

جایزه بخش بهترین ترجمه کتاب سال سینما به محمد شبها رسید که وی با اعلام اینکه از ابتدای مراسم به خاطر سوتی مجری مراسم پی به دریافت جایزه خود برده است از رئیس سازمان سینمایی بابت تمام تلاش های خودش تشکر کرد.

دیپلم افتخاربه احمد ضابطی برای شکل شناسی و گونه شناسی هنر تعلق گرفت و از هئست داوران تشکر کرد و گفت: سینما حاصل نبوغ و رنج بشر است و اگر قرار است زمینی ها برای فرا زمینی ها هدیه ببرند آن هنر است.

لوح و تندیس هدهدبه کتاب فرهنگ فیلمنامه محمدگذرآبادی تعلق گرفت که وی سخنان اینگونه خود را آغاز کرد: تا قبا از سال ۸۶ که جشن کتاب شکل گرفت اسم من دیده شد و هدف خود را بنا برای فیلمسازان گذاشتم و خیلی خوشحالم که محمد شبها یک بازاری برای کتاب های سینمایی به وجود آوردیم.

حجت الله ایوبی در آخر با اعلام اینکه با زحمات فراون تلاش می کردند کاش انقدر این جامعه نویسندگان کتاب زیاد بودند که رئیس سازمان کتاب های سینمایی بودم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز