اختصاصی "برنا":

بابک خرم‌دین :«سوگنامه‌ای برای یاشار» را سه نفره ساختیم

۱۳۹۴/۱۲/۱۰ - ۱۱:۰۸:۰۰
کد خبر: ۳۷۹۰۶۸
بابک خرم‌دین :«سوگنامه‌ای برای یاشار» را سه نفره ساختیم
این کارگردان گفت: ساخت این اثر نمایشی حاصل تجربیات شخصی من و یاشار در لندن است و برای ان‌که به آن بار دراماتیک بدهم آن را با تخیل ترکیب کردم. فکر می‌کنم همین موضوع به باور پذیر شدن کار کمک زیادی کرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا، بابک خرم‌دین کارگردان فیلم«سوگنامه‌ای برای یاشار» که این روزها فیلمش در گروه هنر و تجربه اکران می‌شود در مورد چگونگی ساخت این فیلم به سرویس سینمایی خبرگزاری برنا گفت:«سوگ نامه‌ای برای یاشار»اولین تجربه ساخت فیلم سینمایی بلند من به شمار می‌رود؛ پیش‌تر تمرکزم روی ساخت فیلم کوتاه بود. طرح اولیه این فیلم را هم به نیت ساخت یک فیلم کوتاه دیگر نوشتم، اما در مرحله دکوپاژ موضوع تغییر کرد و من با 254 پلان مواجه شدم. زیاد شدن پلان‌ها من را به این فکر انداخت تا این فیلم را به یک اثر بلند تبدیل کنم.

وی ادامه داد: فیلم «سوگ نامه‌ای برای یاشار» یک اثر مستند داستانی به شمار می‌رود و در ساخت آن من به سراغ پروداکشن‌های معمول سینمایی نرفتم بلکه آن را با تکیه بر امکاناتی که در اختیارم قرار داشت ساختم. امکانات من هم در آن مقطع بسیار محدود بود. شاید عجیب به نظر برسد اما بار اصلی ساخت این فیلم صرفا بر عهده من، تصویربردارم و بازیگر اصلی‌ام بود. گاهی اوقات برخی از دوستان می‌آمدند ما را در بخش صدابرداری همراهی می‌کردند اما عمده ترین کارها را خودمان انجام می‌دادیم.

او اضافه کرد: فیلمبرداری این اثر در لندن انجام شد و من با توجه به معذوریتی که بابت اتمام ویزایم داشتم پروسه گرفتن مجوز را هم پشت سر نگذاشتم. هر چند که خوشبختانه در انگلیس سخت‌گیری برای ساخت فیلم بدون مجوز انجام نمی‌شود و ما بدون دردسر این کار را انجام دادیم.

خرم‌دین با اشاره به این نکته که در این فیلم بخشی از زندگی شخصی‌ خودش و بازیگر اصلی فیلمش یاشار را در لندن به تصویر کشیده است،خاطر نشان کرد: «سوگ نامه‌ای برای یاشار» حاصل تجربیات شخصی من و یاشار در لندن است و برای ان‌که به آن بار دراماتیک بدهم آن را با تخیل ترکیب کردم. فکر می‌کنم همین موضوع به باور پذیر شدن کار کمک زیادی کرده است.

این کارگردان در پایان گفت: هنر و تجربه مجال خوبی برای اکران این فیلم به شمار می‌رود و امیدوارم که این فیلم که حال فرصت نمایش پیدا کرده است بتواند مخاطبانش را به خوبی پیدا کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز