فرهاد توحیدی:

مدیریت منابع آب هدف اصلی جشنواره بین المللی فیلم سبز است

۱۳۹۴/۱۲/۱۶ - ۱۰:۱۷:۲۵
کد خبر: ۳۸۱۳۳۳
مدیریت منابع آب هدف اصلی جشنواره بین المللی فیلم سبز است
دبیر پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز معتقد است که حفاظت از محیط زیست مرز نمی شناسد و به وظیفه جهانی تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا، فرهاد توحیدی درباره این جشنواره گفت: جشنواره بین المللی فیلم سبز جشنواره موضوعی است که فیلم های زیست محیطی را هدف قرار می دهد.

وی افزود: امروز شاهد هستیم که جشنواره فیلم های سبز برای خودشان حساب جداگانه ای در سینمای دنیا و جشنواره های بین المللی باز کرده اند و در همه جای دنیا چنین جشنواره هایی برگزار می شوند.

دبیر پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز تاکید کرد: این اتفاق به این دلیل افتاده است که حفاظت از محیط زیست دیگر مرزی نمی شناسد و به یک امر و وظیفه جهانی تبدیل شده است و همه مردم خودشان را در برابر حفظ محیط زیست و نجات کره زمین مسئول می دانند.

وی با اشاره به کنفرانس دوره ای آب و هوا که امسال در پاریس به همت سازمان ملل برگزار شد، عنوان کرد: در این کنفرانس، بیش از یک ماه مسئولین عالی دولت ها و نظام های سیاسی بیش از صد کشور دنیا دور هم جمع شدند تا به تفاهمی در زمینه حفاظت از محیط زیست برسند.

توحیدی ادامه داد: تفاهمی در این خصوص که در دهه آینده مناسبات صنعتی را طوری برنامه ریزی کنند که گرمای زمین از دو درجه بیشتر افزایش پیدا نکند یعنی برای نجات زمین در مقیاس جهانی فعالیت می شود.

فیلمنامه نویس«مرد عوضی» با بیان اینکه جمعیت زمین زیاد شده و سیر کردن این جمعیت به بهای تخریب محیط زیست تمام می شود، تصریح کرد: آب ها در حال آلوده شدن هستند و نهادهای کشاورزی برای ازدیاد و بالا بردن سطح زیرکشت محصول کودهای شیمیایی تولید می کنند و جنگل ها را از بین می برند. سوخت های فسیلی هوا را و پساماندهای صنعتی دریاها و رودخانه ها را آلود می کند.

وی بیان کرد: بنابراین تخریبی وسیع در مقیاس جهانی در مورد محیط زیست در جریان است که برای جلوگیری از این تخریب لازم است تا مردم در درجه اول آگاهی پیدا کنند.

دبیر پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز با اشاره به این که سینما یکی از مهمترین ابزار آگاهی بخشی به مردم است، گفت: سینما می تواند مردم را نسبت به حفاظت از محیط زیست حساس کند. به همین دلیل است که تعداد جشنواره های زیست محیطی در همه جای دنیا افزایش پیدا کرده است و خودشان یک کلوپ بزرگ جشنواره های زیست محیطی به نام GFN  راه انداخته اند که خوشبختانه ما هم امسال به عضویت آن در آمدیم.

به گفته توحیدی گرایش اصلی پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز ، فیلم های محیط زیستی، مشکلات و موانع حفاظ از محیط زیست و اقداماتی است که به پایداری محیط زیست منجر می شود.

وی همچنین تاکید کرد: امسال با توجه به مشکلات بزرگ ملی در زمینه آب که این روزها شاهد به خطر افتادن بزرگ ترین دریاچه ها و تالاب های ایران هستیم مثل دریاچه ارومیه که سه چهارم آن خشکیده ودولت در تلاش است تا آن را احیا کند، تم اختصاصی پنجمین جشنواره فیلم سبز بحران آب است.

فیلمنامه نویس فیلم«امکان مینا» ادامه داد: برداشت بی رویه از منابع آب های زیرزمینی موجب شده تا سطح آب های زیر زمینی فوق العاده پایین برود و ایران با بحران آبی شدیدی مواجه شود. از طرف دیگر، احداث سد هایی بدون مطالعات زیست محیطی موجب شده که زمینه های اطراف سدها هم متاثر از آنها شوند. کشاورزی غیر کارشناسی ما هم این روزها به هدر رفتن آب سرعت بخشیده است در حالی که به همان میزانی که آب از دست می دهیم، محصول به دست نمی آوریم.

وی در ادامه بیان کرد: بنابراین مساله مدیریت منابع آب در ایران مساله فوق العاده جدی است و همین موضوع ما را ترغیب کرد تا تصمیم بگیرم هدف اصلی جشنواره امسال را بحران آب اعلام کنیم. طبیعی است که از فیلم هایی که با این موضوع به جشنواره خواهد رسید استقبال بیشتری خواهیم کرد.

پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز به دبیری فرهاد توحیدی به همت انجمن تمدن سبز هنرمندان حامی محیط زیست 24 تا 31 اردیبهشت برگزار می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز