آغاز جشنواره خیریه اهدای کتاب به نقاط محروم

۱۳۹۴/۱۲/۱۶ - ۱۱:۴۱:۳۲
کد خبر: ۳۸۱۳۹۹
آغاز جشنواره خیریه اهدای کتاب به نقاط محروم
جشنواره خیریه اهدای کتاب به نقاط محروم ایران به مناسبت فرارسیدن ایام عید نوروز، توسط مرکز تبادل کتاب آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، مرکز تبادل کتاب به مناسبت فرا رسیدن تعطیلات نوروز جشنواره خیریه اهدای کتاب به نقاط محروم ایران را آغاز کرده است. علاقه مندان می‌توانند کتاب‌های غیرضروری و یا کتاب هایی که قصد اهدای آن را دارند به مرکز تبادل کتاب تحویل بدهند، تا کتاب‌ها پس از تفیک و دسته‌بندی به کتابخانه‌های محلی در نقاط محروم ایران ارسال شود.

این اقدام در جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی و بهره مندی ساکنین منقاط محروم ایران از کتاب طراحی شده است. از آنجا که ممکن است که در نقاط محروم بسیاری از مردم توانایی خرید کتاب و کتابخوانی را نداشته باشند، مرکز تبادل کتاب با اهدای کتاب و کمک به تجهیز کتابخانه‌های محلی، فرهنگ کتابخوانی را در سراسر ایران گسترش می‌دهد.

از آن جایی که بسیاری از خانواده‌های ایرانی در اواخر اسفند اقدام به خانه تکانی می‌کنند، علاقه‌مندان می توانند کتاب‌های غیرضروری خود را از طریق مرکز تبادل کتاب بسپارند تا این کتاب‌ها به دست اهلشان برسند.

در عین حال مرکز تبادل کتاب این آمادگی را دارد تا پذیرای کسانی باشد که قصد دارند کتاب‌های خود را با سایر هموطنان تبادل کنند. سازوکار تبادل کتاب به دو صورت است. گروه اول کسانی هستند که کتاب هایشان را برای مبادله به این مرکز می آورند و خودشان نیز آن را قیمت گذاری می‌کنند.

این کتاب‌ها پس از ثبت در سامانه و برچسب گذاری، وارد چرخه فروش می‌شود و تا دو هفته به همان قیمت انتخاب شده توسط شخص در معرض استفاده قرار می‌گیرد. اگر تا پایان دو هفته فروخته یا مبادله شد شخص فروشنده با همان مبلغ می‌تواند از کتاب‌های دیگر موجود در چرخه فروش مرکز کتاب خریداری کند. حال اگر تا ۲ هفته به فروش نرسد، در هفته اول بعد از آن با ۳۰ درصد تخفیف در معرض فروش قرار می‌گیرد. اگر کتاب مورد نظر، باز هم فروخته یا مبادله نشد در هفته چهارم با ۵۰ درصد قیمت در چرخه قرار می گیرد.

بدین ترتیب هر کتاب حداکثر ۵ هفته در چرخه فروش قرار خواهد داشت و در صورت فروخته نشدن، فرد تا ۷۲ ساعت فرصت دارد تا کتاب خود را پس بگیرد و در صورت عدم مراجعه با رضایت شخص، مرکز تبادل آن کتاب را به کتابخانه های مناطق محروم ایران اهدا خواهد کرد.

علاقه مندان می توانند حداکثر تا روز جمعه ۲۱ اسفند کتاب های خود را به نشانی خیابان انقلاب نرسیده به چهار راه ولیعصر، ابتدای خیابان مظفرشمالی برده و در این طرح خیریه شرکت کنند.

مرکز تبادل کتاب همه روزه از ساعت ۹ تا ۲۱ شب آماده دریافت کتاب های هموطنان است. برای کسانی که بیش از ۵۰ جلد کتاب برای اهدا یا تبادل دارند؛ وسیله نقلیه برای دریافت کتاب ارسال خواهد شد.

 

نظر شما