موزه هنرهای معاصر تهران میزبان آثار هنرمند بلژیکی است

۱۳۹۴/۱۲/۱۶ - ۱۴:۲۲:۵۳
کد خبر: ۳۸۱۵۰۵
موزه هنرهای معاصر تهران میزبان آثار هنرمند بلژیکی است
نمایشگاه آثر حجمی و تابلوهای نقاشی هنرمند بلژیکی ویم دلووی روز دوشنبه ۱۷ اسفند ماه ساعت ۱۷ در موزه‌ هنرهای معاصر تهران افتتاح می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، نمایشگاه آثارحجمی، تابلوهای نقاشی رنگ و روغن روی بوم (اطلس)، آثاربرنزی، آثارفولادی با حکاکی لیزری هنرمند بلژیکی ویم دلووی و منتخبی از آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران، روز دوشنبه ۱۷ اسفندماه ساعت ۱۷ با حضور ویم دلووی، هنرمندان و استادان در موزه‌ هنرهای معاصرتهران افتتاح می شود.

 

ویم دلووی در ۱۹۶۵ در بلژیک متولد شد و در بلژیک و انگلستان زندگی و کار می‌کند. او هنرمندی جهانی است که ورودش به صحنهٔ هنر معاصر در اوایل دهه ۱۹۸۰ از نظرها پنهان نماند. وی نشان‌های سلحشوری اروپایی را بر تیغه اتو و بیل و نقوش آبی‌رنگ سفالینه‌های سنتی دلفت را بر کپسول‌های گاز نقش زد و شیشه‌های نقشبند رنگی را درون دروازهٔ فوتبال کار گذاشت، بدینسان آثاری دورگه عرضه کرد که تقابل بین امر والا و پست، و هنر معاصر و فرهنگ عامه را از میان برمی‌داشت و صناعت و مفهوم‌گرایی و جدیت و شوخی را در هم می‌آمیخت.

آثار ویم دلووی در داکومنتای نهم و دوسالانه ونیز سال ۱۹۹۹ نیز به نمایش درآمده‌اند. نسخه‌های مختلف کلوآکا در موزهٔ هنر معاصر آنتورپ، موزه میگروس زوریخ، پاورپلنت تورنتو، نیومیوزیوم نیویورک، موزه بوردو و موزه‌های هنر معاصر لیون، تایوان و مونترال به نمایش درآمده است و آخرین نسخه یعنی کلوآکای تخصص‌یافته در موزه هنر کهن و نو  تاسمانی، اوج این مجموعه را به نمایش گذاشته است.

علاقه مندان می توانند جهت حضور در مراسم افتتاحیه نمایشگاه آثار ویم دلووی روز دوشنبه ۱۷ اسفند ماه ساعت ۱۷ به موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۹۵۱۹۶۵ تماس حاصل کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز