فهرست نهایی جایزه کتاب نیوزلند معرفی شد

۱۳۹۴/۱۲/۱۸ - ۱۳:۲۹:۴۵
کد خبر: ۳۸۲۳۰۹
فهرست نهایی جایزه کتاب نیوزلند معرفی شد
نامزدهای دریافت جایزه نقدی کتاب نیوزلند با معرفی ۵ اثر و ۵ نویسنده در حوزه‌های ادبیات، شعر، کتاب‌های غیرادبی و کتاب‌های گرافیکی از سوی هئیت داوران این جایزه اعلام شد.

‌به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از نیوزلند هرالد، امسال هئیت داوران جایزه کتاب نیوزلند فهرستی از نامزدهای شایسته دریافت این جایزه را در بخش‌های ادبیات، شعر، کتاب‌های غیرادبی و کتاب‌های گرافیکی معرفی کردند و در هر بخش از ۵ اثر به عنوان بهترین‌ها نام بردند.

داوران این دوره در بخش کتاب‌های ادبی از رمان های «پشت سر او» نوشته پاتریک ایوانز، «چاپی» نوشته پاتریک گریس، «باران می‌بارد» به قلم استفان دیزلی، «نامرئی» به قلم دیوید کاونتری از جمله آثار ادبی است که به فهرست نهایی این جایزه راه یافته و به زودی برنده آن از سوی هئیت داوران انتخاب می‌شود.

در بخش مجموعه شعر نیز هئیت داوران مجموعه اشعار «چگونه می‌توان در سال مار مرد» از جمله سروده‌های کریس تسه، «روزی که بچه همراهمان بود» مجموعه اشعار تیم آپرتون، «آواز شبح» از سروده‌های راگر هروکس و مجموعه «صدف حلزونی» به قلم دیوید اگلنتون از آثار راه یافته به مرحله نهایی جایزه کتاب نیوزلند است.

هئیت داوران جایزه نیوزلند اما در بخش کتاب‌های غیرداستانی و غیرادبی کتاب‌های «زندگی و کار موریس هی» به قلم راشل بارومن، «خانه آی در مرز امپراطوری» به قلم فیونا فارل، «پسر مائوری؛ خاطراتی از دوران کودکی یک بی خانمان» نوشته ویتی هیمائرا و کتاب «از دست رفته» به قلم لین جینر از جمله آثار راه یافته به مرحله نهایی داوری این دوره کتاب نیوزلند است که از سوی هئیت داوران شایسته داوری در مرحله نهایی شناخته شده اند.

علاوه‌بر این آثار در بخش کتاب‌های تصویرسازی شده نیز کتاب «سفر در دنیای موسیقی» اثر ریچارد نانز، «عکس‌هایی از نیوزلند» اثر آتول مک کریدی،  «یک تاریخچه تصویری» نوشته آتول اندرسون و «رئال مدرن، مجموعه ای تصویری از دهه های ۵۰ تا ۶۰ نیوزلند» به مرحله نهایی این جایزه راه یافته است.

هئیت داوران جایزه کتاب نیوزلند به زودی برنده نهایی هر یک از حوزه های یاد شده را در روز دهم ماه می سال جاری انتخاب و به مخاطبان کتاب معرفی می کند.

نظر شما