همزمان با ۱۵۰ سالگی راوی صورت می‌گیرد؛

تصویر کاراکتر «پیتر خرگوشه» بر روی سکه

۱۳۹۴/۱۲/۱۸ - ۱۳:۴۶:۴۱
کد خبر: ۳۸۲۳۲۶
تصویر کاراکتر «پیتر خرگوشه» بر روی سکه
در حالی که قرار است نسخه چاپ خصوصی یکی از کتاب‌های کلاسیک ادبیات کودک، به صورت آنلاین به حراج گذاشته ‌شود، سکه شخصیت این کتاب ضرب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از گاردین، یک نسخه خاص چاپ خصوصی کتاب «داستان پیتر خرگوشه»، یعنی کتابی که باعث شد بیتریکس پاتر به یکی از معروف‌ترین نویسندگان کودکان تاریخ بدل شود، به حراج گذاشته می‌شود.

انتظار می‌رود این کتاب کوچک، که هنوز برچسب صاحب قبلی‌اش یعنی مارکیز ششم باث رویش است، به قیمت حداقل ۲۵ هزار دلار (۱۷.۷۰۰ پوند) به فروش برسد.

امسال صد و پنجاهمین سالگرد تولد پاتر است و رخدادهای زیادی برای تجلیل از او ترتیب داده شده که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به ضرب سکه ۵۰ پنسی پیتر خرگوش توسط رویال مینت (نهاد ضرب سکه در بریتانیا) اشاره کرد. این نخستین باری است که چهره شخصیتی از ادبیات کودک، روی یکی از سکه‌های بریتانیا نقش می‌بندد.

پاتر ابتدا طراح تاریخ طبیعی بود اما برای خوشحال کردن کودکی مریض که پسر یکی از خانه‌دارهای قبلی‌اش بود، نخستین داستان پیتر شجاع را به رشته نگارش درآورد؛ شخصیتی که حتی با وجود گیر افتادن پدرش، هرگز خودش را از سبزیجات باغچه آقای مک‌گرگور دور نمی‌کند. او طراحی‌هایش را بر پایه مطالعه‌های دقیقی که درباره خرگوش خانگی خود کرده بود، روی کاغذ آورد.

در سال ۱۹۰۱ او این داستان را کتاب کرد و وقتی چند ناشر آن را رد کردند، به طور خصوصی ۲۵۰ نسخه از آن را به چاپ رساند.

این کتاب‌ها تا حدی محبوب شدند که او مجبور شد دستور چاپ ۲۰۰ کتاب دیگر را هم بدهد. سال بعد، فردریک وارن ناشر، پیتر و تمام کتاب‌های بعدی او را خریداری کرد. کتاب «پیتر خرگوشه» به تنهایی توانسته بیش از ۴۵ میلیون نسخه در ۳۶ زبان از جمله لاتین بفروشد.

این نسخه از این کتاب کتاب توسط وبسایت حراجی AntiquarianAuctions به فروش می‌رسد و گفته می‌شود صاحب قبلی آن یعنی مارکیز جوان، کودک دقیق و محتاطی بوده چون در توصیف کتاب آمده که «کمی لکه دارد» اما کاملا سالم است.

نظر شما