همزمان با رونمایی از دیوان اشعار؛

برگزاری تجلیل از زنده‌یاد جواد آذر در فرهنگسرای نیاوران

۱۳۹۴/۱۲/۱۸ - ۱۳:۵۱:۵۵
کد خبر: ۳۸۲۳۳۰
برگزاری تجلیل از زنده‌یاد جواد آذر در فرهنگسرای نیاوران
آئین تجلیل از جواد آذر به مناسب پانزدهیمن سالگرد درگذشت این غزل‌پرداز و ترانه‌سرای فقید در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران، اصغر فردی شاعر، ادیب و گردآورنده آثار جواد آذر در این باره گفت: آئین تجلیل از جواد آذر با حضور جمعی از اساتید و اهالی فرهنگ و هنر و همچنین شعرا و نویسندگان کشور برگزار خواهد شد که از میان آنها منوچهر صدوقی، حسین آهی، محمدرضا طاهری و رضازاده سخنرانی می‌کنند. همچنین در ادامه این برنامه از دیوان این شاعر بزرگ و معاصر ایرانی با عنوان «نامه آذر» که توسط انتشارات ایز منتشر شده، رونمایی خواهد شد.

فردی که جمع آوری این کتاب را بر عهده داشته است، اضافه کرد: جواد آذر از بزرگترین شعرای معاصر ایران به شمار می‌رود که آثار ارزشمندی را با همکاری اساتید موسیقی ایران خلق کرده و از میان آنها می‌توان به «ایران ز سر کن خواب مستی» و «ساز قصه گو» با آهنگساری محمدرضا لطفی و فرامرز پایور و خوانندگی محمدرضا شجریان، «ایران ای آذر ایزد نشان» با آهنگسازی پرویز مشکاتیان و «پدر» (در سوگ آیت‌الله طالقانی) با خوانندگی شهرام ناظری اشاره کرد. وی در کنار ایجاد زبانی نو در غزل سرایی، به سبک آذربایجانی قصیده‌های بسیاری سرود که بعد از آثار افضل‌الدّین بدیل‌ بن علی خاقانی شروانی متخلّص به خاقانی اشعار وی در این سبک مورد توجه نویسندگان و شعرای دیگر قرار گرفت.

جواد کناره چی متخلص به «آذر»، در زمستان سال ۱۳۷۹ در کشور آلمان درگذشت و سپس در مقبره الشعرای تبریز، در کنار استادان بنام عرصه شعر مانند شهریار و خاقانی و دیگر سخن سرایان و بزرگان آذربایجان و ... آرام گرفت.

آئین تجلیل از زنده‌یاد «جواد آذر» با مشارکت بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران و بنیاد شهریار ساعت ۱۷ روز جمعه ۲۱ اسفند ماه در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود و حضور در آن برای کلیه علاقمندان آزاد است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز