حدس و گمانه زنی هایی برای جانشینی «جیمز باند»

۱۳۹۴/۱۲/۱۸ - ۱۶:۰۰:۳۷
کد خبر: ۳۸۲۴۰۰
حدس و گمانه زنی هایی برای جانشینی «جیمز باند»
در حالی که «دانیل کریگ» به احتمال فراوان بار دیگر نقش «جیمز باند» را بازی نخواهد کرد، بازار گمانه‌زنی‌ها درباره بازیگر قسمت جدید این مجموعه فیلم معروف داغ است.

به گزارش خبرگزاری برنا، «کریگ» 48 ساله پس از اتمام فیلمبرداری فیلم «شبح»، بیست‌وچهارمین فیلم از مجموعه «جیمز باند» عنوان کرده بود حتی اگر دست‌هایم را قطع کنید برای پنجمین‌بار این نقش را بازی نخواهم کرد و از همان زمان شایعات برای مشخص کردن بازیگر بعدی نقش مأمور 007 آغاز شد.

در این میان «تام هاردی»، بازیگر 38 ساله انگلیسی که امسال با دو فیلم «بازگشته» و «مکس دیوانه: جاده خشم» حضور درخشانی در فصل جوایز سینمایی داشت و توانست برای اولین‌بار به جمع نامزدهای نهایی بهترین بازیگر نقش مکمل اسکار راه یافت، براساس آخرین گمانه‌زنی‌ها بیشترین شانس را برای حضور در نقش «جیمز باند» دارد.

«هاردی» بی‌شک کاریزمای مورد نیاز برای بازی در نقش مأمور 007 را دارد، اما نکته اینجاست این بازیگر انگلیسی که به عنوان یک بازیگر ماهر که در نقش‌های اصلی و مکمل فراوانی بازی کرده است، ریسک بازی در نقش کلیشه‌ای «جیمز باند» را خواهد پرداخت یا خیر.

اما «ادریس آلبا» که پیش از مطرح شدن بحث‌های عدم تنوع نژادی در سینما نیز از شانس‌های اصلی بازی در نقش‌ «جیمزباند» بود تا در این صورت اولین «جیمزباند» سیاه پوست تاریخ نام گیرد.

«آلبا» 43 ساله که با بازی در دو فیلم جدیدش تحت عنوان «لوتر» و «جانوران بی‌سرزمین» تحسین‌های فراوانی را متوجه خود کرد، انتخابی فوق‌العاده برای ایفای نقش مأمور 007 است و خود او نیز مشخصا بسیار علاقه‌مند به این اتفاق است. تنها مشکل «آدریس آلبا» سن اوست که در حال حاضر 43 سال است و تا ساخت قسمت جدید «جیمز باند» 45 ساله خواهد شد و این بازیگر انگلیسی پیش از 50 سالگی حداکثر در دو یا سه قسمت از این مجموعه فیلم می‌تواند مقابل دوربین برود.

«دامیان لوئیس»، بازیگر تلویزیون سریال‌های انگلیسی نیز می‌تواند جانشینی مناسب برای «دانیل کریگ» باشد. این بازیگر انگلیسی که در سه اپیزود اول سریال معروف «سرزمین مادری» بازی کرده است، علیرغم این که در سینماهای هالیوود فعالیت نکرده، اما به واسطه سریال جدید «بیلیونز» نزد مخاطبان آمریکایی نیز به خوبی شناخته شده است.

به گزارش گاردین، «آدریان ترنر»، بازیگر 32 ساله ایرلندی که فیزیک بسیار مناسبی در مقایسه با سایر کاندیداها دارد، «هنری کویل» بازیگر 32 ساله فیلم‌هایی چون «مرد آهنی» و «مردی از UNCLE» و «تام هیدلستون» بازیگر فیلم‌های «ثور»، «انتقام جویان» و سریال «مدیر شب» نیز دیگر گزینه هایی هستند که شانس بازی در نقش مأمور 007 را در قسمت جدید این فیلم به کارگردانی «سام مندز» خواهد داشت.

سری فیلم‌های «جیمز باند» با فروشی جهانی بیش از پنج میلیارد دلار در جایگاه دوم سری فیلم‌های ادامه‌دار بعد از مجموعه فیلم‌های «هری پاتر» قرار دارد.

نظر شما