روند مسابقات در بخش برادران:

مسابقات «قرآن کریم جامعه کار و تلاش کشور» امروز در بخش قرائت دنبال می شود

۱۳۹۴/۱۲/۱۹ - ۱۳:۴۸:۵۶
کد خبر: ۳۸۲۷۲۷
مسابقات «قرآن کریم جامعه کار و تلاش کشور» امروز در بخش قرائت دنبال می شود
دهمین دوره مسابقات «قرآن کریم، جامعه کار و تلاش کشور» در دومین روز برگزاری در بخش های ترتیل و حفظ به کار خود پایان داد و بخش قرائت نیز عصر امروز-چهارشنبه 19 اسفندماه- برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، در دومین روز از برگزاری دهمین دوره مسابقات «قرآن کریم، جامعه کار و تلاش کشور» قاریان و شرکت کنندگان در بخش های ترتیل و حفظ به رقابت خود ادامه دادند. بدین ترتیب صبح امروز-چهارشنبه 19 اسفندماه- 22 شرکت کننده در بخش ترتیل و بیش از 50 شرکت کننده در بخش حفظ در گروه برادران به رقابت پرداختند. این مسابقه قرآنی میان جامعه کارگری کشور که از بعدازظهر روز گذشته در بخش ترتیل آغاز شده بود، صبح امروز از ساعت 8 و 30 دقیقه الی 11 و 30 دقیقه در بخش های ترتیل و حفظ قرآن کریم در تالار رضوان مرکز همایش های صداوسیمای استان خراسان رضوی ادامه یافت. سیدعبدالرضا معینی، حسن ربیعیان، مهدی حسنی، وحید مجتهد زاده و مهدی قره شیخ لو داوری بخش های نامبرده را برعهده داشتند.

همچنین دهمین دوره مسابقات قرآنی جامعه کار و تلاش کشور عصر امروز در بخش قرائت میان شرکت کنندگان راه یافته به مرحله داوری برگزار می شود.

 

*مسابقه قرآنی بین جامعه کارگری یک قابلیت خوب است

احمدرضا مظاهری شرکت کننده 23 ساله از کرمان در دهمین مسابقات «قرآن کریم، جامعه کار و تلاش کشور» با اشاره به این که سه سال گذشته نیز در بخش حفظ 5 جز این مسابقه شرکت کرده است، درباره سطح برگزاری آن گفت: به نظرم این مسابقات نسبت به سال های قبل سطح بهتری دارد. تا جایی که یکی از رقبای امروز من از قاریان بین المللی است.

وی افزود: من از 4 سالگی ترتیل قرآن کریم را شروع کردم و همیشه یکی از آرزوهایم شرکت کردن در رقابت های قرآنی کشور بود و تاکنون رتبه سوم و پنجم حفظ را در این مسابقات کسب کرده ام. در مسابقات استانی نیز تاکنون موفق به کسب رتبه مقام سوم، دوم و دو بار رتبه چهارم شده ام. در حوزه اذان نیز تاکنون مقام های اول و سوم و در ترتیل نیز رتبه اول در دو مسابقه کسب کرده ام.

این شرکت کننده با اشاره به تفاوت آموزش قرائت و ترتیل قرآن کریم در استان های مختلف ادامه داد: در استان هایی همچون اصفهان، خراسان رضوی و قم آموزش قرآن کریم بسیار حرفه ای و نخبه پروری صورت می گیرد. همچنین این استان ها اساتید مجربی برای آموزش کودکان و علاقه مندان در نظر می گیرند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقه قرآنی بین جامعه کارگری یک قابلیت خوب است که می تواند در سطح بین المللی نیز توسعه یابد. همچنین به نظر داوری ها نیز در این مسابقه کیفیت خوبی دارد و قابل توجه است.

 

*بین المللی شدن این مسابقه باعث اعتبار بخشی بیشتر می شود

جمال نیک اندیش شرکت کننده بخش حفظ از خراسان جنوبی درباره نحوه آشنایی با این رقابت و اعلام حضور در آن گفت: من مدیریت موسسه قرآنی طوبی را برعهده دارم و تاکنون در رقابت ها و مسابقات قرآنی زیادی هم شرکت کرده ام و فراخوان دهمین مسابقات قرآنی جامعه کارگری را که دیدم به دلیل عضویت در تامین اجتماعی برای شرکت در این مسابقه اعلام حضور کردم.

وی درباره سطح کیفی برگزاری مسابقات نیز افزود: به نظرم این مسابقه در سطح خوبی برگزار می شود و دست کمی از مسابقات سازمان اوقاف و سایر مسابقات ملی باکیفیت در سطح کشور ندارد. ضمن این که داوران حاضر در این مسابقه پیش از این در رقابت های بین المللی داوری کرده اند و سطح بالایی دارند.

نیک اندیش در پایان با ارائه یک راهکار برای برگزاری بهتر این رقابت قرآنی بیان کرد: به نظرم اگر تدابیری برای بین المللی شدن این مسابقه در نظر گرفته شود، باعث اعتبار بخشی بیشتر به این رقابت خواهد شد.

این شرکت کننده درباره تاثیر انس و الفت با قرآن کریم در زندگی اش ادامه داد: من از 13 سالگی شروع به حفظ قرآن کریم کردم و مدد جستن از قرآن کریم همیشه در مراحل سخت زندگی کمکم کرده است.  

* رقابت سطح کیفی بالایی دارد

علی مظاهری یکی از کم سن و سال ترین شرکت کنندگان دهمین دوره مسابقات قرآن کریم جامعه کار و تلاش کشور نیز درباره علت حضورش در این رقابت قرآنی گفت: پدر من یک کارگر است و به واسطه او با این مسابقه آشنا شدم.

وی با اشاره به این که در سال های 94 و 93 به ترتیب حائز رتبه دوم و سوم در مسابقات قرآنی استان کرمان شده است، درباره سطح کیفی این مسابقه ادامه داد: من اولین بار است که در مسابقه جامعه کار و تلاش در بخش قرائت شرکت می کنم. اما در مقایسه با سایر مسابقات کشوری این رقابت سطح کیفی بالایی دارد و دوستانم که در دوره های گذشته این مسابقه شرکت کرده اند، دوره اخیر را بهتر از دوره قبل از نظر سطح می دانند.

دهمین دوره مسابقات «قرآن کریم، جامعه کار و تلاش» به همت معاونت فرهنگی اجتماعی وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی تا 21 اسفندماه سالجاری در مشهد مقدس ادامه دارد.

نظر شما