اختصاصی برنا:

امین زندگانی: متاسفانه نتوانستیم فرهنگ خودمان را به دیگر کشورها صادر کنیم

۱۳۹۵/۰۱/۰۲ - ۰۷:۱۶:۵۱
کد خبر: ۳۸۵۳۵۲
امین زندگانی: متاسفانه نتوانستیم فرهنگ خودمان را به دیگر کشورها صادر کنیم
این بازیگر با اعلام اینکه در حال حاضر آثار نمایشی تلویزیون فاقد کیفیت های لازم هستند از عدم موفقیت در ترویج فرهنگی کشورمان به دیگر ملل ها سخن گفت.

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، امین زندگانی بازیگر تلویزیون، سینما و تئاتر در خصوص محتوا مجموعه های تلویزیونی نسبت به سال های گذشته، اظهار داشت: بودجه ای که در اختیار تهیه کننده هر مجموعه ای قرار می دهند در این مورد بسیار تعیین کننده است  متاسفانه با تهیه کنندگان مثل پیمانکار برخورد می کنند و طبق این که آن سریال باید الف ویژه باشد یا الف،  بودجه را در اختیار آن قرار میدهند.

بازیگر سریال  "همه چیز آنجاست" در رابطه  با دلایل عدم استقبال مردم از تولیدات نمایشی تلویزیون در سال گذشته عنوان کرد: کیفیت مجموعه های تلویزیونی بسیار کاهش پیدا کرده است  زمانی ما تنها دو شبکه نمایشی داشتیم اما آنقدر سریال ها پرطرفدار و جذاب بود که با گذشت چندسال از پخش آن ها بازهم مردم آن ها را به خاطر دارند.

وی در ادامه افزود: عدم وجود ناظر کیفی برای ارزیابی  کیفیت و خروجی آثار نمایشی در این امر نقش بسیار مهمی دارد در حال حاضر مجموعه های نمایشی از کیفیت زیادی برخوردار نیستند و بیشتر در گروه ب قرار می گیرند نباید این را فراموش کنیم که ماهواره و اینترنت خطوطی را که در تولید سریال های ما وجود دارد فاقد آن هستند و این خود باعث می شود که طیف گسترده ای از مخاطبان به سمت محصولات فرهنگی می روند که ارزش فرهنگی ندارند.

بازیگر "سریال مرد ناتمام" درباره لزوم بالا بودن کیفیت مجموعه ها و برنامه های تلویزیونی تصریح کرد: تلویزیون نقش بسیار مهمی در رشد فرهنگی هر کشوری ایفا می کند اهالی فرهنگ، سپاه و ارتش فرهنگی در هر جامعه های را تشکیل می دهد پس باید تا حد امکان در این حوزه تلاش و کوشش بسیاری شود متاسفانه ما نتوانستیم خیلی فرهنگ خود را به دیگر جاهای دنیا صادر کنیم و در این کار موفق نبودیم.

بازیگر "معصومیت از دست رفته" در خصوص مشکلات پیش روی کارگردانان و نویسندگان برای تولید مجموعه های تلویزیونی خاطر نشان کرد: هر نقشی در یک اثر نمایشی شغل و جایگاهی دارد اما در جامعه ما هر صنفی انتظار دارد که سریال تولید شده براساس سلیقه و مورد انتظار آن ها باشد. خاصیت رسانه یعنی جسارت، رسانه ای که نتواند جسور باشد پیشرفتی هم نمی تواند داشته باشد اما با این محدودیت روبه رو می شود که چه چیزی را بنویسد که با اعتراض کسی روبه رو نشود و به کسی برنخورد.

بازیگر سریال "مختارنامه" در ادامه اضافه کرد: عقبه فرهنگی ما عقبه محکمی است اما وقتی سریالی با همه سختی ها تولید می شود و با اعتراض و مخالفت عده ای از مردم مواجه می شود مجبور به توقف پخش آن می شوند، تنها قشر معتادان و قاچاق چیان هستند که به راحتی  درباره آن ها آثار نمایشی تولید می شود. در واقع برای تلویزیون باید بودجه بیشتری درنظر گرفته شود تا فرهنگ ما بهتر تغذیه شود چون رشد فرهنگی کمتر به طبع آن آسیب پذیری بیشتری را با خود در جامعه همراه می آورد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز