نگاهی مدرن به «بینوایان»:

تلاش برای خوشبختی کوزت با تغییر یک بازیگر

۱۳۹۵/۰۱/۱۵ - ۰۹:۲۵:۵۳
کد خبر: ۳۸۷۶۱۸
تلاش برای خوشبختی کوزت با تغییر یک بازیگر
نمایش «بینوایان» به کارگردانی سروش طاهری و برگرفته از رمان مطرح ویکتور هوگو نویسنده فقید فرانسوی در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌رود.

به گزارش خبرگزاری برنا، طاهری درباره اجرای نمایش «بینوایان» در تماشاخانه ایرانشهر گفت: پیش از این و در اسفندماه سال ۹۴، نمایش «بینوایان» را با حضور خسرو شهراز، شیرین بینا، کوروش زارعی، مانلی حسین‌پور، پژمان جمشیدی و آزاده صمدی در شهر مشهد در قالب اجرای عمومی به صحنه بردیم. این نمایش طی ۱۷ اجرایی که داشت به فروش ۸۵ میلیون تومانی دست پیدا کرد و استقبال خوبی از سوی مردم و علاقه‌مندان به تئاتر در شهر مشهد از نمایش «بینوایان» شد.

این بازیگر و کارگردان جوان تئاتر ادامه داد: برای اجرای نمایش «بینوایان» در تماشاخانه ایرانشهر تقاضا داده بودیم و قرار شد این اثر را از ۲۶ فروردین‌ماه تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه سال جاری در سالن ناظرزاده کرمانی مجموعه به صحنه ببریم.

وی درباره ترکیب جدید بازیگران گفت: نسبت به اجرا در شهر مشهد، تغییری در گروه بازیگری نمایش برای اجرا در تماشاخانه ایرانشهر رخ داده است. آزاده صمدی به دلیل حضور در پروژه تصویری نمی‌تواند همراه گروه باشد و از این رو کاندیداهایی را برای جایگزین کردن مدنظر داریم که البته هنوز به گزینه قطعی نرسیده‌ایم.

طاهری درباره نگاهی که به رمان «بینوایان» نوشته ویکتور هوگو برای اجرای صحنه‌ای از این اثر شده، توضیح داد: نمایش ما برگرفته از رمان «بینوایان» است و همان حرفی را که ویکتور هوگو مدنظر دارد از زاویه دید دیگری بیان می‌کنیم. در نمایش «بینوایان» حرفی که ویکتور هوگو برای ژان والژان می‌زند، ما برای کوزت می‌زنیم. در نمایش ما همه شخصیت‌های برای خوشبختی کوزت تلاش می‌کنند ولی طمع کوزت به او آسیب می‌زند.

وی با بیان اینکه هدف‌مان به‌روزگردانی رمان «بینوایان» برای مخاطبان و علاقه‌مندان به تئاتر در دوره معاصر بود، اظهار کرد: نمایش «بینوایان» را به شکل کاملا مدرن اجرا می‌کنیم و نگاه‌مان در کارگردانی این اثر جزء‌گرا یا مینی‌مالیستی است.

نمایشنامه «بینوایان» توسط کیوان صباغ و مهدی سین‌پور نوشته شده و قرار است هر روز ساعت ۱۹:۳۰ به صحنه رود.

منبع: مهر

نظر شما