"کارنامه چهل ساله مهرجویی" در سینمای هنر و تجربه

۱۳۹۵/۰۱/۱۵ - ۰۹:۴۵:۳۰
کد خبر: ۳۸۷۶۲۸
کارنامه چهل ساله مهرجویی در سینمای هنر و تجربه
"کارنامه چهل ساله مهرجویی" در سینمای هنر و تجربه در شیراز و تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، اکران می‌شود.
به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس، سینمای هنر و تجربه در ادامه اکران فیلم‌های مستند روز «کارنامه چهل ساله مهرجویی» را در نوبت اکران دارد، این فیلم یکشنبه ١٥ فروردین ماه ساعت ١٨ در تالار حافظ  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس اکران می‌شود.
این فیلم به کارگردانی مانی حقیقی و به مدت ١٠٨ دقیقه ساخته شده و به فیلم‌های داریوش مهرجویی و نقد آثار سینمایی وی می‌پردازد، این شیوه را در سینما مستندهای چهره‌نگار یا پرتره می‌گویند اما مانی حقیقی در جلسات متعدد نقد این فیلم گفته است که به دنبال خلق یک پرتره سینمایی نبوده است.
کارنامه چهل ساله نقدی تصویری بر فیلم‌های مهرجویی و درواقع اندیشه‌های وی به عنوان یک فیلمساز است و در این اثر حقایقی درباره‌ کارنامه ٤٠ ساله مهرجویی واشکافی شده است. کارگردان در  این فیلم بیش از هر چیز به دنبال جذب مخاطب است.
مخاطب انتظار دارد که ناگفته‌هایی از داریوش مهرجویی را در این اثر ببیند که این مهم در این فیلم محقق نشده است و این امر را می‌توان یکی از نقاط ضعف این فیلم برشمرد.
مخاطب در بخش بررسی آثار مهرجویی پس از انقلاب بیشتر با میزگردی روبه‌رو است که برخی از سینماگران و منتقدان درباره آثار سینمایی وی گفت‌وگو می‌کنند.
مانی حقیقی (١٣٤٨، تهران) کارگردان، نویسنده و بازیگر سینمای ایران است. او نویسندگی و کارگردانی فیلم‌های «کنعان»، «آبادان »، «کارگران مشغول کارند»، «پذیرایی ساده»، «پنجاه کیلو آلبالو »و «اژدها وارد می‌شود» را در کارنامه دارد.
حقیقی هم‌چنین از نویسندگان فیلم «چهارشنبه‌سوری»، ساخته اصغر فرهادی بوده و در فیلم دیگر او «درباره الی» نیز بازی کرده است.
از دیگر فیلم‎هایی که به عنوان بازیگر  با آن‎ها همکاری کرده می‌توان به «آسمان محبوب» داریوش مهرجویی، «ملبورن» نیما جاویدی «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» بهروز افخمی و «ورود آقایان ممنوع» ساخته رامبد جوان اشاره کرد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز