معصومه ابتکار:

جشنواره بین المللی فیلم سبز مردم را به حفاظت از محیط زیست دعوت می کند

۱۳۹۵/۰۱/۱۷ - ۰۸:۱۲:۱۹
کد خبر: ۳۸۸۳۳۲
جشنواره بین المللی فیلم سبز مردم را به حفاظت از محیط زیست دعوت می کند
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان محافظت از محیط زیست درباره جشنواره بین المللی فیلم سبز گفت: باید بدانیم که هنر یکی از عرصه های مهم است که تاثیرگذاری زیادی بر روی حفظ محیط زیست دارد و مهمتر اینکه جشنواره بین المللی فیلم سبز مردم را به حفاظت از محیط زیست دعوت می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا، معصومه ابتکار با اشاره به استقبال خوب از این جشنواره گفت: تاکنون فیلم های بسیاری در بخش داخلی و بین الملل به جشنواره فیلم سبز رسیده اند و متقاضی حضور در این جشنواره شده اند که این امر نشان می دهد که تا چه اندازه استقبال از جشنواره فیلم سبز خوب بوده است.

رئیس سازمان محافظت از محیط زیست خاطرنشان کرد:  باید بدانیم که هنر یکی از عرصه های مهم است که تاثیرگذاری زیادی بر روی حفظ محیط زیست دارد ضمن اینکه جشنواره بین المللی فیلم سبز مردم را به حفاظت از محیط زیست دعوت می کند.

وی با اشاره به تاثیر طبیعت بر روی انسان افزود: زیبایی های طبیعت در ترمیم زخم ها و دردها بسیار تاثیر دارد تا آنجا که امروز به صراحت پزشکان می گویند به جای یک قرص تنظیم فشار خون یک ساعت در جنگل راه بروید. نباید از یاد ببریم که ارتباط با طبیعت بسیاری از فشارها و استرس ها را کاهش می دهد.

معاون رئیس جمهوری همچنین گفت: فیلم و سینما شاید قوی ترین زبان برای ایجاد ارتباط و تغییر نگرش و رفتار باشد که طی دهه های اخیر نه تنها در عرصه فرهنگ دست بالا را داشته بلکه اینک به صنعتی سودآور برای دست اندرکارانش تبدیل شده است.

ابتکار با بیان اینکه یکی از مهم ترین فعالیت های محیط زیستی در بهار برگزاری جشنواره بین المللی فیلم سبز است، خواستار مشارکت همه جانبه تمامی استان ها در ارجای موفق این جشنواره شد.

پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز 24 تا 31 اردیبهشت در تهران و سراسر کشور به صورت همزمان برگزار می شود.

نظر شما