هالیوود ریپورتر خبر می دهد:

فیلمنامه‌نویس و تهیه‌کننده نامدار سینما درگذشت

۱۳۹۵/۰۱/۱۸ - ۱۲:۰۵:۰۶
کد خبر: ۳۸۸۹۱۰
فیلمنامه‌نویس و تهیه‌کننده نامدار سینما درگذشت
تهیه‌کننده‌ای که دو بار نامزد دریافت جایزه امی شده بود و فیلمنامه «جورجیا» را در سال ۱۹۹۵ نوشت، درگذشت.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از هالیوود ریپورتر، باربارا ترنر فیلمنامه‌نویس نامزد دریافت جایزه امی که روی فیلم‌هایی از جمله «جورجیا» که دخترش جنیفر جیسون لی در آن بازی می‌کرد و «همینگوی و گِلهورن» کار کرده بود، روز سه‌شنبه در لس‌آنجلس درگذشت. او ۷۹ سال داشت.

ترنر که بین سال‌های ۱۹۵۷ تا ۱۹۶۴ همسر ویک مارو بازیگر فقید بود، فیلمنامه‌های «پچولیا» ساخته ریچارد لستر در سال ۱۹۶۸ با نقش‌آفرینی جولی کریستی و جورج سی. اسکات؛ «پولاک» محصول سال ۲۰۰۰ با کارگردانی و نقش‌آفرینی اد هریس و همچنین «کمپانی» محصول ۲۰۰۳ به کارگردانی رابرت آلتمن را در کارنامه خود دارد. ترنر برای کارش روی تله‌فیلم سال ۱۹۷۷ «جنگ بین خانواده تِیت» محصول شبکه ان‌بی‌سی با نقش‌آفرینی الیزابت اشلی و ریچارد کرِنا و همچنین فیلم سال ۲۰۱۲ «همینگوی و گلهورن» محصول شبکه اچ‌بی‌او که کلایو اوون و نیکول کیدمن در آن بازی می‌کردند، نامزد دریافت جایزه امی شد.

در فیلم سال ۱۹۹۵ «جورجیا» به کارگردانی اولو گروس‌بارد، جنیفر جیسون لی نقش خواننده‌ای را بازی می‌کند که به خواهر بزرگترش که خواننده‌ای محبوب‌تر است و نقشش را مِر وینینگهام بازی می‌کند، به عنوان یک الگو نگاه می‌کند. ترنر همچنین یکی از تهیه‌کنندگان این فیلم بود و در «همینگوی و گلهورن» هم به عنوان تهیه‌کننده حضور داشت. لی در مصاحبه‌ای در سال ۱۹۹۶ گفته بود: «مادر من همیشه از من حمایت می‌کرد، اما هرکاری که می‌خواستم بکنم، اگر آن را دوست داشتم از آن هم حمایت می‌کرد. بازیگری برای من یک خط زندگی بود، راهی برای برون‌گرا بودن، برای با مردم بودن، راهی برای بیرون آمدن از خودم.»

ترنر فیلمنامه فیلم‌های تلویزیونی «آزادی» و «چشم روی گنجشک» با بازی وینینگهام را هم نوشت. نخستین فیلمنامه او برای «نگهبان مرگ» سال ۱۹۶۶ بود که مارو (پدر لی) آن را کارگردانی کرد. ترنر که اهل نیویورک بود و به دانشگاه تگزاس رفته بود، کار خود را به عنوان یک بازیگر آغاز کرد و در سریال‌هایی مثل «ظنین»، «بن کِیسی» و «ویرجینیایی» حضور یافت. وقتی مارو نقشی در «جنگل تخته‌سیاه» به دست آورد، او به کالیفرنیا نقل مکان کرد.

ترنر در سال ۲۰۰۳ گفته بود بعد از فیلم «پچولیا»، «من متوجه شدم که دارم به عنوان یک نویسنده و نه یک بازیگر امرار معاش می‌کنم. برای همین با خودم گفتم پس یک نویسنده هستم... بقیه‌اش هم مهم نیست.»

ترنر مدتی هم همسر رضا بدیعی، کارگردان فقید ایرانی-آمریکایی بود که از جمله آثارش می‌توان به سریال‌‌های «پلیس هاوایی»، «اسمارت را بگیر» و «نمایش مری تایلر مور» اشاره کرد. وی سال ۲۰۱۱ درگذشت.    

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز