«هملت» انگلیسی در تماشاخانه ایران‌شهر به صحنه رفت

۱۳۹۵/۰۱/۲۰ - ۱۱:۳۹:۴۶
کد خبر: ۳۸۹۴۵۰
«هملت» انگلیسی در تماشاخانه ایران‌شهر به صحنه رفت
نمایش «هملت» کاری از گروه «شکسپیر گلوب انگلستان» که در ۱۸۷ کشور جهان اجرا شده است به مناسبت روز جهانی تئاتر در تماشاخانه‌ ایران‌شهر به صحنه رفت.

به گزارش خبرگزاری برنا، ، نمایش «هملت» کاری از «شکسپیر گلوب» که به مناسبت چهارصد و پنجاهمین سالگرد تولد ویلیام شکسپیر تولید و از یک سال و نیم گذشته تور جهانی خود را با اجرا در ۱۸۷ کشور سپرى کرده است، شامگاه پنجشنبه ۱۹ فروردین‌ماه با حمایت سازمان جهانی یونسکو و همکاری خانه‌ هنرمندان و تماشاخانه‌ ایران‌شهر، به مناسبت روز جهانی تئاتر در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه‌ ایران‌شهر به صحنه رفت.

پیش از اجری نمایش  استر کیش لاروش مدیر و نماینده دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران گزارشی از روند اجرای جهانی این نمایش ارائه کرد. همچنین در ادامه مجید رجبی معمار مدیرعامل خانه‌ هنرمندان ایران و رییس تماشاخانه‌ ایران‌شهر بخشی از پیام آناتولی واسیلیو کارگردان روسیه را که به مناسبت روز جهانی تئاتر نوشته‌ شده بود برای حضار قرائت کرد.

این نمایش با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش عالی، مدیرعامل خانه هنرمندان ایران و رییس تماشاخانه‌ ایران‌شهر، نماینده دفتر منطقه‌ یونسکو در ایران، سفرا و رایزن‌های فرهنگی بیش از ۱۵۰ کشور ازجمله سویس، سوئد، اسپانیا، یونان ترکیه، فنلاند، رومانی، اتریش، بلغارستان، ونزوئلا، عراق، بلاروس، روسیه و همچنین هنرمندان و فرهیختگانی چون علی نصیریان، بهزاد فراهانی، سهراب سلیمی، پری صابری، محمدرضا خاکی، مسعود دلخواه، سیامک احصایی، عطاالله کوپال، فرین دخت زاهدی، مرضیه برومند، حسین پاک‌دل، محمود عزیزی، ستاره اسکندری، داریوش مؤدبیان، افسانه ماهیان، الهام کردا، وحید رهبانی، حمید پور آذری، اشکان خیل نژاد، اصغر دشتی، شهرام کرمی، پریسا مقتدی، جهانگیر الماسی، لیلی رشیدی، خسرو احمدی، رحیم نوروزی، محسن حسینی به صحنه رفت.

نظر شما