آکادمی اسکار روند پیچیده انتخاب هیات مدیره‌اش را تغییر می‌دهد

۱۳۹۵/۰۱/۲۰ - ۱۸:۲۹:۲۲
کد خبر: ۳۸۹۵۳۴
آکادمی اسکار روند پیچیده انتخاب هیات مدیره‌اش را تغییر می‌دهد
گروهی که بیشترین قدرت را در آکادمی اسکار دارد، رای بر دموکراتیزه کردن پروسه انتخاب اعضای هیات مدیره داده تا این روند را شفاف‌تر کند.

به گزارش خبرگاری برنا به نقل از گاردین، هیات مدیره آکادمی علوم و هنرهای فیلم یعنی گروهی که تمام افراد نامزدشده برای عضویت در آکادمی اسکار را تایید می‌کند، بر اعمال تغییراتی بزرگ در نحوه انتخاب اعضای هیات مدیره رای داده است.

در رای‌گیری‌ پنج‌شنبه شب، اعضای هیات مدیره تصمیم بر جایگزین کردن پروسه‌ای گرفتند که داون هادسون مدیر اجرایی آکادمی اسکار در نامه‌ای به اعضای آکادمی آن را «گیج‌کننده و طاقت‌فرسا» خواند. به گفته هادسون، پروسه جدید «دموکراتیک‌تر و شفاف‌تر» است و «به طور قابل توجهی مجموعه کاندیداهای محتمل را بزرگتر می‌کند.»

هادسون می‌گوید هدف این پروسه جدید به وجود آوردن هیات مدیره‌ای است که «نماینده تمام اعضای ما باشد.»

با وجود اینکه در نامه‌ او اشاره‌ای به کلمه «گوناگونی» نشده، بدون شک می‌توان گفت این تصمیم آکادمی به خاطر تلاش‌های اخیر مبنی بر برخورد با مساله کمبود گوناگونی نژادی در میان اعضا که بعد از بحث «#اسکار‌خیلی‌سفید‌است» امسال به وجود آمد، شکل گرفته است. بعد از تعهد آکادمی برای اجرایی کردن «مجموعه‌ای از تغییرات جدی» برای حل کردن این مشکل در ماه ژانویه، این بدنه مدیریتی در ماه مارس با وارد کردن تلاش‌هایش به مرحله‌ای جدید، سه عضو غیرسفیدپوست به جمع اعضای هیات مدیره‌اش اضافه کرد؛ گروهی که بیشترین قدرت را در این سازمان در اختیار دارد. رجینالد هادلین به بخش کارگردانان، گرگوری ناوا به بخش نویسندگان و جنیفر یو نلسون به بخش فیلم‌های کوتاه و فیلم‌های انیمیشن اضافه شدند.

هیات مدیره آکادمی اسکار، شامل سه عضو از هر یک از ۱۷ شاخه متفاوت این آکادمی می‌شود. پیش از اعلام این خبر در ماه مارس، کمبود گوناگونی در میان اعضای هیات مدیره آشکار بود: از ۵۱ عضو هیات مدیره، تنها ۲ نفر غیرسفیدپوست بودند. از حالا به بعد، تمام اعضای رای‌دهنده این سازمان که بیش از ۶۲۰۰ نفر عضو دارد، می‌توانند مستقیما نامزد هدایت آن شوند.

قوانین قبلی به این صورت بود که اعضای هر شاخه تنها می‌توانستند نیمی از افراد کمیته نامزدها را انتخاب کنند که بعد آن کمیته مجموعه‌ای از نامزدها را به هیات مدیره معرفی می‌کرد. به این ترتیب، اغلب نام‌های تکراری، سال‌های سال برای نامزدی معرفی می‌شدند.

هادسون اعضای آکادمی را تشویق به نامزد شدن برای هدایت این سازمان کرد و تاکیدش بر این بود که «بسیار ضروری است تا آنجا که می‌شود، اعضای آکادمی وقت و استعدادهای خود را داوطلبانه ارایه کنند تا به نفع آکادمی و کل جامعه فیلم تمام شود.»

به گفته هادسون، پیش‌نیازی برای ورود به هیات مدیره آکادمی وجود ندارد و اعضای آکادمی «برای عضویت مجبور نیستند نامزد شوند.»

او اضافه کرد: «هیات مدیره یک کمیته فعال است که اهداف و سیاست‌های درازمدت آکادمی را تعیین و از ثبات اقتصادی‌مان اطمینان حاصل می‌کند. این هیات همچنین مسئولیت بازبینی و نظارت بر پیشرفت بسیاری از پروژه‌های ما از جمله موزه آکادمی، جوایز و رخدادها و تلاش‌های‌مان در حفظ فیلم‌ها را بر عهده دارد.»

در انتخابات آکادمی، اعضای هر ۱۷ شاخه این سازمان رای می‌دهند تا سه نفر بعدی که وارد هیات مدیره می‌شوند، مشخص شوند. انتخابات نهایی هیات مدیره آکادمی اسکار در ماه ژوئن آغاز می‌شود و نتایج آن نیز تا اواخر ماه جولای اعلام خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز