حسن نجفی:

ورود طیف های مختلف فیلمسازی به جشنواره فیلم مدافعان حرم

۱۳۹۵/۰۱/۲۲ - ۱۱:۳۵:۴۷
کد خبر: ۳۹۰۲۳۵
ورود طیف های مختلف فیلمسازی به جشنواره فیلم مدافعان حرم
کارگردان فیلم سینمایی آسمان هشتم با تقدیر از فیلمسازانی که دغدغه مند تولید مستندات بحران و توجه به رویدادهای منطقه هستند از نهادهای فرهنگی خواست این فیلمسازان را تنها نگذارند و از آنها حمایت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، حسن نجفی کارگردان سینمای ایران در گفتگو با خبرگزاری برنا افزود: معتقدم بحث جبهه مقاومت یک فلسفه و ایدئولوژی برای ما محسوب می شود و باید در این زمینه شاهد سرمایه گذاری اساسی باشیم. وجود جشنواره ای به نام مدافعان حرم، غنیمتی است که باید مورد حمایت قرار بگیرد.

کارگردان فیلم سینمایی سهم گمشده ادامه داد: متاسفانه برخی از فیلمسازانی که تولید فیلم های مذهبی دارند به سمت تولید آثار گلخانه ای رفتند و اگر دغدغه ای در این زمینه به لحاظ فیلمسازی در کشور ایجاد شود حتما این فیلمسازان با تولید فیلم های خوب وارزشمند این نوع فیملسازی را تقویت خواهند کرد.

این کارگردان، داستان نویس و عکاس هنرمند تصریح کرد: تولید آثار مستند بحران، فی نفسه کار سخت و دشواری است و نباید سازندگان این نوع فیلم ها در بروکراسی اداری مدفون شوند و از راه رفته خود پشیمان شوند.

کارگردان فیلم سینمایی شرفناز با بیان اینکه هم اکنون در میان فیلمسازان و برخی از جامعه کشور، دغدغه توجه به بحران سوریه و کشورهای اسلامی کمتر دیده می شود یادآور شد: باید جامعه فرهنگی ما در این زمینه تحلیل داشته باشد و این تحلیل می بایست از طریق محصول فرهنگی محقق شود. شاید هم اکنون برای خیلی ها سوال باشد که چرا رزمندگان ما باید در سوریه بجنگند و شهید شوند لذا ما نیازمند تحلیل های اساسی تری در این مورد برای ارائه به جامعه هستیم. به عنوان مثال من خودم حدود یک سا ل و نیم است که فیلمنامه ای با موضوع سوریه دارم که همچنان درگیر مباحث بروکراسی و جذب سرمایه هستم.

به گفته کارگردان آسمان هشتم هم اکنون استراتژی خاصی در توجه به تولید و حمایت از فیلم های مستند بحران دیده نمی شود و تلویزیون مستندهایی که در مورد بحران منطقه پخش می کند مستندهای معمولی است و باید کارگردانان خوب کشور با حمایت های مالی وارد این عرصه شوند.

نجفی گفت: هنگامی که معتقدیم انقلاب ما یک انقلاب فکری است و در دنیا حرفی برای گفتن دارد پس فیلمسازانی که در مورد مسائل منطقه و گروههای تروریستی و مقاومت کشورهای منطقه فیلم می سازند دیگر نباید دغدغه حمایت از آثار خود را داشته باشند چرا که تولید این نوع فیلم ها برای روشنگری و ثبت در تاریخ لازم است ضمن اینکه هم اکنون نیز برخی از فرزندان ما در سوریه با گروههای داعش در حال نبرد هستند و باید این موضوع، همچون زمان دفاع مقدس دغدغه کشور قرار بگیرد ولی امروزه شاهدیم که تولید این نوع فیلم ها، دغدغه خیلی ها نیست.

این کارگردان با بیان اینکه باید سینما، تئاتر و سایر هنرها، دغدغه توجه به این نوع موضوعات را محور کار خود قرار دهند اظهار داشت: باید اراده ای بالادستی از این نوع دغدغه ها حمایت کند این درحالی است که همه شعار حمایت از مقاومت کشورهای اسلامی را سر می دهند اما در عمل کاری صورت نمی گیرد و دلیلشان هم این است که ساخت این نوع فیلم ها توجیه اقتصادی ندارد.

به گفته وی اگر چه راه اندازی جشنواره فیلم مدافعان حرم کار ارزشمندی در فضای فرهنگی است اما باید این جشنواره زودتر از این راه اندازی می شد.

این فیلمساز با بیان اینکه همیشه شاهدیم یکسری از جشنواره ها را یک گروه خاصی مدیریت می کنند بیان کرد: همه طیف های مختلف فیلمسازی و مدیریتی برای برگزاری موفقیت آمیز و آبرومند این جشنواره وارد میدان شوند تا این شائبه ایجاد نشود که مساله جنگ، دفاع مقدس و بحث سوریه تبدیل به دکانی برای برخی ها شده است.

نخستین جشنواره فیلم مدافعان حرم به همت خبرگزاری فارس و با همکاری موسسه فرهنگی هنری کتیبه نوای فاطمی 5 خردادماه سالجاری در دو بخش مستند و نماهنگ برگزار می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز