سید عباس صالحی :

سیاست دولت اجرای عدالت فرهنگی است

۱۳۹۵/۰۱/۲۳ - ۱۲:۳۰:۱۱
کد خبر: ۳۹۰۷۲۵
سیاست دولت اجرای عدالت فرهنگی است
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سیاست دولت تدبیر و امید اجرای عدالت فرهنگی در کشور است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ شامگاه یکشنبه در دیدار با فعالان صنعت چاپ و فرهنگی کردستان در سنندج افزود: معاونت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 20 درصد از اعتبارات را به طور خاص در استان ها هزینه می کنند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته به طور مستقیم در استان های کشور 33 درصد خرید کتاب از ناشران افزایش داشته است، اظهار کرد: علاوه بر فرصت یک بار حضور ناشران در کمیته خرید در تهران، اعتباراتی نیز به ادارات کل استان ها داده شده است تا در استان ها نیز از ناشران کتاب خریداری شود.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تلاش دولت برای تفویض امور به بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: کمیته ای مشخص شده است تا میزان تفویض ها بررسی شود.

صالحی با بیان اینکه وزارت تلاش کرده است قانونگرایی را جایگزین سلیقه گرایی کند، افزود: پیشتر 100 ناشر تعلیق و کتاب های متعددی ممنوع شده بودند.

وی ادامه داد: سیاست دوره جدید در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تابعیت از قانون است و اگر مواردی خارج از قانون تحمیل شود نباید تسلیم آن شد.

او با بیان اینکه ایران با همه حوزه های فرهنگی آن ایران شده است، افزود: عقاید، مقدسات، و مفاخر اقوام برای ما مورد احترام است و این یک اصل و اعتقاد محسوب می شود.

صالحی تاکید کرد: با همین اعتقاد در حوزه حمایت ها و نظارت ها در زمینه مفاخر قومی، عادات و رسوم باید حرکت شود.

وی گفت: نخبگان فرهنگی ایرانی در اقوام مختلف سرمایه های ملی هستند و تکریم حرمت آنها یک روش و تاکتیک برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست بلکه یک مبنا است.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: برای ما فرقی نمی کند که این نخبه فرهنگی به کدام دین، مذهب، قوم و منطقه ای از ایران تعلق داشته باشد.

وی افزود: مشکلات تنها مربوط به قومیت خاص یا مذهب خاصی نیست و عمومیت دارد بنابراین فعالان صنعت چاپ کردستان نباید گمان کنند که این مشکلات مختص آنها است.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد کرد تیمی چند نفره و آشنا به حوزه نشر کردستان به تهران برود و مسائل را بررسی کنند.

صالحی در پاسخ به محدودیت هایی که برای ناشران کردستانی برای حضور در نمایشگاه های استان های دیگر ایجاد می شود گفت: هر کجا که نمایشگاه کتاب استانی تشکیل می شود هر ناشری که مجوز دارد حق حضور در آن نمایشگاه را دارد و کسی نباید مانع شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز