سرسنگی در دیدار با پروفسور کریستین بیه:

تئاتر ایران ظرفیت های زیادی برای محققین غربی دارد

۱۳۹۵/۰۱/۲۴ - ۱۱:۴۰:۱۴
کد خبر: ۳۹۱۱۲۶
تئاتر ایران ظرفیت های زیادی برای محققین غربی دارد
رئیس پژوهشکده تاریخ هنر و اجرای دانشگاه پاریس ده با معاونت فرهنگی دانشگاه تهران دیدار و گفتگو کرد.

 به گزارش خبرگزاری برنا، پروفسور کریستین بیه، استاد دانشگاه و رئیس پژوهشکده تاریخ هنر و اجرای دانشگاه پاریس ده با حضور در دفتر معاونت فرهنگی دانشگاه تهران با دکتر مجید سرسنگی دیدار کرد.

بیه به مناسبت حضور در هفته ی پژوهشی و اجرایی پرفورمنس ایرانی و برگزاری مستر کلاسی در همین زمینه به ایران آمده است.

در این دیدار، معاون فرهنگی دانشگاه تهران ضمن ابراز تاسف از حوادث اخیر اروپا و همدردی کشور ایران با فرانسه عنوان کرد، ایران از سبقه ی طولانی در نمایش های سنتی برخوردار است هرچند پتانسیل حقیقی نمایش ایرانی در سطح بین الملل بدرستی تعریف نشده و کارهای علمی قوی در مورد تئاتر ایران در سطح جهانی انجام نشده است اما اگر به خاطرات و تجربیات هنرمندان بزرگی پیتر بروک و یا آنتونن آرتو و...  که به شرق آمده اند رجوع کنیم متوجه عمق هنر ایرانی می شویم.

سرسنگی با اشاره به تفاوت های ساختاری و مدیریتی سیستم فرهنگی و هنری ایران با کشورهای اروپایی گفت: در ایران هنر تحت حمایت دولت کار می کند و هنوز، ما صاحب کمپانی های تولیدی نیستیم ام گروههای منسجم هنری در ایران فعال هستند و بواسطه ی حضور در جشنواره های معتبر جهانی مانند ادینبورو یا آوینیون و... تبادلات فرهنگی مان را حفظ و تقویت می کنیم.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران افزود: تئاتر ایران ظرفیت های زیادی برای  محققین غربی دارد و در مراودات فرهنگی سعی می شود تا تفکر و زبان مشترکمان را با دنیا تقویت کنیم.

این استاد تئاتر دانشگاه تهران، ضمن ابراز امیدواری برای استمرار روابط فرهنگی و هنری گفت: یکی از مشکلات عدم درک فرهنگی در مبادلات هنری است و تئاتر می تواند در شناخت فرهنگی شما از ما و ما از شما موثر باشد.

سرسنگی در پایان با آرزوی موفقیت برای پروفسور بیه و برنامه های این هفته فرهنگی به تالار مولوی اشاره کرد و افزود: مولوی از معتبرترین و قدیمی ترین تئاترهای ایران است که با برگزاری چنین برنامه هایی در تداوم رسالت دانشگاهی اش قطعا موفق خواهد بود.

پروفسور کریستین بیه نیز در ادامه ی این دیدار، ابراز امیدواری کرد تا این روابط مستمر باشد و از ظرفیت های گسترده هنری دو کشور بتوان تغذیه کرد.

استاد پژوهشکده تاریخ هنر و اجرای پاریس ده گفت: من با مطالعه تئاتر ایران متوجه شدم چقدر تئاتر سنتی و ریشه های آئینی نمایش ایران جذاب و قابل توجه است.

بیه افزود: در حقیقت این کاری است که ما در این یک هفته روی آن تمرکز می کنیم و البته شیوه های نوین هنر پرفورمنس در دنیا را به هنرجویان آموزش می دهیم.

وی با اشاره به آشنایی خوب فرانسه با سینمای ایران ابراز امیدواری کرد تا تئاتر ایران نیز به همین میزان در اروپا و غرب شناخته شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز