در مراسم تجلیل از چهره سال فرهنگی انقلاب اسلامی؛

مجیدی چهره سال هنر انقلاب شد

۱۳۹۵/۰۱/۲۴ - ۲۱:۳۵:۱۴
کد خبر: ۳۹۱۴۷۴
مجیدی چهره سال هنر انقلاب شد
مجید مجیدی کارگردان فیلم سینمایی«محمد(ص)» به عنوان چهره هنر انقلاب در سال۱۳۹۴ معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، ، مراسم انتخاب و تجلیل از چهره سال فرهنگی انقلاب اسلامی امشب با حضور جمع کثیری از هنرمندان و نیز غلامعلی حداداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.

در این مراسم مجید مجیدی کارگردان سینمای ایران به عنوان چهره فرهنگی سال ۱۳۹۴ انتخاب شد.

مجیدی پس از دریافت جایزه خود در سخنان کوتاهی عنوان کرد: هنرمندان واقعی شهدایی بودند که با خون خود کشور ما را پایدار نگه داشته اند. در مقابل اقیانوس بیکران ارزش های آنها، من کاری نکرده ام بلکه آنها بودند که برای من فضایی را مهیا کردند تا بتوانیم فعالیت کنیم و این دست از فعالیت های ما کمترین کاری است که هنرمندان انقلاب می توانند انجام دهند و خدا را شاکرم که در این مسیر توفیق با من یار بود تا به معرفی پیامبر اسلام و سینما بپردازم.

کارگردان سینمای ایران در ادامه با یادکردی از شهید سید مرتضی آوینی گفت: شهید آوینی به ما آموخت چطور بایستیم و در مقابل باورهایمان ایستادگی کنیم. خاطرم هستم زمانی که نخستین فیلمم یعنی «بدوک» را ساختم در مقابل انتقاداتی که به آن وارد شد مرتضی مثل کوه ایستاد و از من حمایت کرد.

مجیدی افزود: در آن زمان می گفتند تو فیلمی ساخته ای که مبلّغ مصیبت هایی است که در کشور جریان دارد، حتی دولت وقت نامه ای زد و خواستار آن شد که در ۱۱ مورد به آنها پاسخ دهم که چرا مضامینی را در فیلمم مورد استفاده قرار داده ام. وقتی به مرتضی این ماجرا را گفتم، گفت: تو راهت را درست رفته ای و حرفی را زده ای که حرف مردمت است. یادم هست که او گفت مگر می شود یک شاعر را در تاریخ پیدا کرد که در رثای سد و سیلو شعر گفته باشد.

وی ادامه داد: فیلم من تنها بخشی از ظلم مضاعفی است که به گوشه ای از سرزمینم وارد می شد نشان می داد و اینکه چطور در مقابل این تهاجم فرهنگی خاموشیم و کاری نمی کنیم. مرتضی اما با حمایتش از من و آن فیلم نشان داد که چطور باید ایستادگی کرد تا جایی که وقتی دو فیلم پدر و بچه های آسمان در همین حوزه هنری برای ساخته شدن رد شد و عنوان بی ارزش به آن اطلاق گردید یاد گرفتم به روی پای خودم بایستم و با کوچ از حوزه هنری فیلمم را بسازم.

نظر شما