عضو هیات انتخاب جشنواره اعتیاد و رسانه:

با ترساندن نمی توان مردم را از اعتیاد دور کرد

۱۳۹۵/۰۱/۲۵ - ۰۸:۴۰:۵۰
کد خبر: ۳۹۱۵۳۸
با ترساندن نمی توان مردم را از اعتیاد دور کرد
عضو هیات انتخاب جشنواره اعتیاد و رسانه معتقد است که مسئولین باید مواد صنعتی وارداتی را به مردم نشان دهند تا مردم آنها را بشناسند و با مضرات آنها آشنا شوند. باید توجه داشت که با ترساندن نمی توانیم مردم را به طور کامل از اعتیاد دور کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا، نوشین رهگذر عضو هیات انتخاب جشنواره اعتیاد و رسانه درباره لزوم برگزاری این جشنواره گفت: برگزاری جشنواره ها و مخصوصا جشنواره اعتیاد و رسانه که در حوزه رسانه برگزار می شود موجب ایجاد ایده ها و راهکارهای جدید در حوزه‌های مختلف می شود.

وی ادامه داد: زمانیکه در کار فرهنگی رقابت وجود داشته باشد نگاه خلاقانه بیشتر نمود پیدا می کند مخصوصا در مورد این جشنواره که به طور تخصصی راهکارهایی درباره اعتیاد را ارائه می دهد.

این عضو هیات انتخاب جشنواره اعتیاد و رسانه ادامه داد: شاید راهکارها و مواردی در مورد اعتیاد وجود داشته باشد که در اطراف ما هم وجود دارد و به چشم نیاید اما یک کارشناس و یا یک برنامه ساز می تواند آنرا برجسته کند.

رهگذر خاطرنشان کرد: حس رقابتی که در این نوع جشنواره ها وجود دارد موجب می شود نگاه ها و ایده های تازه ای کشف شود به همین دلیل می توان گفت برگزاری این جشنواره مفید است.

وی با بیان اینکه این جشنواره ریشه یابی می کند و به پیشگیری کمک می کند ادامه داد: در این نوع جشنواره ها که تخصصی برگزار  می شود خلاها پیدا می شود و دست روی کمبود ها می گذاریم که چه مواردی موجب شده تا برخی افراد برای پر کردن خلاهای خود ،رو به اعتیاد آورند.

رهگذر همچنین گفت: به نظرم بهتر است تا در این نوع جشنواره ها که به طور تخصصی به مقوله اعتیاد می پردازد دلایل این بیماری نیز مشخص شود و خانواده ها بیشتر حواسشان به فرزندان و همسران خود باشند.

وی با بیان اینکه این جشنواره در حوزه پیشگیری موثرتر است تا درمان گفت: اگر پرداختن به این مورد در فضای عمومی تری مثل مردم باشد بهتر است زیرا در بین همین مردم عادی افراد خلاق زیادی وجود دارند که دانسته های خود را با دیگران به اشتراک می گذارند و موفق تر می شوند.

این عضو هیات انتخاب همچنین با بیان اینکه همه اتفاقات در رسانه می افتد یادآور شد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند رسانه خط مقدم جنگ نرم است. امروز با رسانه های جدید سرعت انتقال پیام با سرعت زیادی صورت می گیرد و رسانه اولین و آخرین ابزاری است که می توان از آن استفاده کرد.

وی در مورد آثار شنیداری رسیده به جشنواره اعتیاد و رسانه نیز گفت: در حوزه صدا آثاری که از شهرستان هایی نظیر گلستان، گیلان و گلستان رسیده است، آثار قابل توجهی هستند که حرف های زیادی در این حوزه برای گفتن دارند.

رهگذر در ادامه خاطرنشان کرد: در این جشنواره اگر بتوان پایه ای کار کرد و افرادی متخصص بکار گرفته شوند تا کارشناسی های لازم صورت پذیرد و اطلاع رسانی ها به روز باشد و مردم بدون هیچ سانسوری با انواع و اقسام مواد مخدر آشنا شوند و در جهت رفع استفاده ازآنها برآیند می تواند موثر باشد و به نتیجه برسد.

وی ادامه داد: مسئولین باید مواد صنعتی وارداتی را به مردم نشان دهند تا مردم آنها را بشناسند و با مضرات آنها آشنا شوند. باید توجه داشت که با ترساندن نمی توانیم مردم را از اعتیاد دور کنیم اما اگر تضمینی کار کنیم قطعا به نتیجه خواهیم رسید.

چهارمین جشنواره سراسری اعتیاد و رسانه شامل آثار هنری و رسانه ای با موضوع اعتیاد است که اردیبهشت ماه سال جاری با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان خواهد داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز