برای اولین بار از «سینما حقیقت» پخش می شود

پیدا و نهان شیخ بهایی در مستند پرتره «بهاءالدین محمد»

۱۳۹۵/۰۱/۲۷ - ۰۹:۴۱:۱۱
کد خبر: ۳۹۲۳۷۶
پیدا و نهان شیخ بهایی در مستند پرتره «بهاءالدین محمد»
مستند پرتره «بهاءالدین محمد» درباره شخصیت شیخ بهایی، با پخش از مجموعه «سینما حقیقت» شبکه مستند برای اولین بار از تلویزیون روی آنتن می رود.

به گزارش خبرگزاری برنا، فیلم مستند «بهاءالدین محمد» به کارگردانی امیرحسین خلیل زاده، شخصیت «شیخ بهایی» از اید‌ئولوژی شیعه تا معماری اسلامی را مورد بررسی قرار می دهد و بخشی از آن در شهر اصفهان ساخته شده است.

به گفته کارگردان نکته مهم این فیلم پژوهش و تحقیق آن هست چرا که پیدا و نهان شایعات و حقایق مربوط به شیخ بهایی بازگو می شود و همچنین گرافیک خاصی که برای آن در نظر گرفته شده است .
شیخ بهایی از دانشمندان نامدار قرن دهم هجری در حوزه‌ علوم فلسفه، منطق، اخلاق، ریاضیات، نجوم، فیزیک و هنر بود که نزدیک به یکصد کتاب و رساله از وی برجای مانده است.
از جمله آثار و تألیفات شیخ بهایی می‌توان به جامع عباسی، اربعین، مثنوی سوانح‌الحجاز (نان و حلوا)، کشکول و ... اشاره کرد. وی در سال 1000 خورشیدی در اصفهان در گذشت و بنابر وصیتش، پیکر او در جوار بارگاه علی ‌بن ‌موسی‌الرضا (ع) به خاک سپرده شد.
عوامل مستند «بهاءالدین» که نامزد بهترین پژوهش و تحقیق از جشنواره رضوی و جشنواره سینما حقیقت بوده و دیپلم افتخار نخستین جشنواره علم و فناوری را از آن خود کرده،س عبارتند از پژوهشگر، مجری طرح و کارگردان: امیرحسین خلیل‌زاده، تصویربردار: روح‌ا.. ظریف، صدابردار: علیرضا افخمی، مدیرتولید: مجید نصیری، هماهنگی تولید: علیرضا صانعی، عکاس: علی موسوی، تصویرساز گرافیکی: سمیرا طباطبایی، بهاره سیری، تهیه‌کننده: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.
«بهاءالدین محمد» از مجموعه «سینما حقیقت» شنبه 28 فروردین ساعت 21 برای اولین بار از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود و یکشنبه 29 فروردین ساعت 9 و جمعه سوم اردیبهشت ساعت 17 بازپخش می شود.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز