رئییس آرشیو ملی ایران مطرح کرد:

ایران فهرست اسناد خلیج فارس و جزایر آن را از عمان خواستار شد

۱۳۹۵/۰۱/۲۸ - ۱۶:۱۵:۰۹
کد خبر: ۳۹۳۰۴۲
ایران فهرست اسناد خلیج فارس و جزایر آن را از عمان خواستار شد
رئییس آرشیو ملی ایران گفت: از کشور عمان انتظار داریم لیستی از اسناد مربوط به ایران، خلیج فارس، جزایر و سواحل آن را که در آرشیو ملی این کشور موجود است، به آرشیو ملی ایران تحویل دهد.
به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، معاون اسناد ملی سازمان اسناد و کتابخانه ملی با سلطان بن راشد القطبی معاون سفارت پادشاهی عمان در ایران دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که در محل ساختمان آرشیو ملی برگزار شد، دو طرف بر لزوم تعامل اسنادی و برگزاری نمایشگاه مشترک تاکید کردند. در ابتدای این دیدار شهرام یوسفی‌فر ضمن معرفی معاونت اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی گفت: با توجه به تفاهم نامه منعقد شده بین دو سازمان آمادگی و قصد گسترش همکاری‌ها را داریم. ارتباط و تعامل با آرشیو کشور دوست عمان باعث افتخار ماست.

سلطان بن راشد القطبی ضمن ابراز خرسندی از حضور در ساختمان آرشیو ملی گفت: آرشیو ملی عمان با سابقه‌ای ۱۴ ساله آرشیوی نو پاست و جهت گسترش فعالیت‌ها به همکاری کشورهای مختلف نیازمند است. به همین دلیل ما از آرشیو ملی ایران درخواست می‌کنیم که در برگزاری نمایشگاه‌های مرتبط و ارائه اسناد آرشیوی مرتبط با عمان با ما همکاری کنند.

وی افزود:‌ ما می‌خواهیم تعدادی از متخصصین عمانی را جهت بهره‌برداری و فراگیری فعالیت‌های صورت گرفته به آرشیو ملی ایران اعزام کنیم.

پس از آن یوسفی‌فر ضمن اعلام آمادگی برای پذیرش و آموزش متخصصین عمانی گفت: ما نیز از کشور عمان انتظار داریم لیستی از اسناد مربوط به ایران، خلیج فارس جزایر و سواحل آن را که در آرشیو ملی آن کشور موجود است به آرشیو ملی ایران تحویل دهند.

در پایان این دیدار شهرام یوسفی‌فر عکسی از صفحات ابتدایی یک نسخه خطی موجود در سازمان اسناد و کتابخانه ملی را به رسم یادبود به طرف عمانی هدیه کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز