یکم اردیبهشت :

رونمایی از " لیلی نامه " در فرهنگسرای ارسباران

۱۳۹۵/۰۱/۲۹ - ۱۰:۱۰:۰۰
کد خبر: ۳۹۳۲۸۰
رونمایی از  لیلی نامه  در فرهنگسرای ارسباران
" آلبوم لیلی نامه" با آهنگسازی و آواز داود آزاد چهارشنبه یکم اردیبهشت ساعت20در فرهنگ سرای ارسباران رونمایی می شود.

 به گزارش خبرگزاری برنا، در این آلبوم جاوید ابراهیم پوربا ساز (نی)، نبیل یوسُف شریدا وی (دف)، شایان ریاحی (پرکاشن)، محمد جعفر قاضی عسگر (تنبک) و کارن کبیری (کنترباس) به نوازندگی پرداختند . مرتضی قنبر نسب نوازنده بهبهانی در یک قطعه نی انبان، حمزه مقدم نوازنده خوزستانی در یک قطعه سازهای کوبه ای جنوبی و دو قطعه از این اثر با ساز ویولونسل به هنرمندی"نیک هلند "نوازنده به نام انگلیسی در کشور انگلستان ضبط شده است .

شعرهای این آلبوم با اشعارمولانا در دستگاه های بیات اصفهان، نوا و شور تنظیم شده است .

جاوید ابراهیم پور در این اثر تنظیم قطعه زیبایی با ریتم ۱۲ تایی و ۲۴ تایی را با قطعاتی که از نظر ریتمیک تنوع زیادی دارد و چند ریتم نو را به این اثر اضافه کرده است که شاید بتوان گفت در موسیقی ما اتفاق تازه ای است . یکی از این ریتم ها در تصنیف «یار لیلی» از ساخته های این هنرمند به کار رفته که ۹ ضربی و ۵ ضربی است و ۹ ضربی از تازه های ریتم، در تصنیف های ایرانی است.

داوود آزاد از چهره های سرشناس موسیقی سنتی ایران است که در سال های اخیر به ترکیب و تلفیق موسیقی سنتی با سبک های کلاسیک و جاز و بلوز پرداخته است. «دیوان شمس» و «باخ» از جمله آثار فاخر این هنرمنداست که در برخی از معتبرترین مراکز موسیقی دنیا به اجرا در آمده است .

علاقمندان جهت حضور در این برنامه می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان شریعتی، بالاتراز سیدخندان خیابان جلفا مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 20-22872818 تماس بگیرند.

 

نظر شما