احسان عبدی پور:

راه اندازی «جشنواره فیلم چهل چراغ» یک ایده هوشمندانه / امیدواریم شاهد نمایش فیلم های جدید باشیم

۱۳۹۵/۰۱/۳۰ - ۱۲:۱۵:۲۸
کد خبر: ۳۹۳۹۱۵
راه اندازی «جشنواره فیلم چهل چراغ» یک ایده هوشمندانه / امیدواریم شاهد نمایش فیلم های جدید باشیم
یک کارگردان جوان سینمای ایران با اشاره به «جشنواره فیلم چهل چراغ» گفت: استفاده از مدیوم سینما برای ارائه و ترویج یک ایده همچون توجه به امام حسین (ع) و ائمه اطهار، خود بخود عملی هوشمندانه است.

به گزارش خبرگزاری برنا، احسان عبدی پور کارگردان فیلم «تنهای تنهای تنها » در گفتگو با ستاد خبری جشنواره چهل چراغ با تقدیر از دست اندرکاران این جشنواره افزود: معتقدم مدیومِ و ظرف این جشنواره ، ظرف بزرگ و باشکوهی است ولی اگرمحتوای آن تناسبی با ظرفش نداشته باشد ، مظروفش را حقیر و سرشکسته خواهد کرد. پس باید در این مورد حساب شده عمل کرد.

این فیلمساز کشورمان اضافه کرد: در جشنواره چهل چراغ، پای یک نام و مظروفِ شکوهمند و بزرگ همچون امام حسین (ع) و ائمه اطهار در میان است. بنابراین اگرهمه چیز در جهت حفظ این شکوه و جلال نباشد، خدایی نکرده ممکن است نتیجه آن معکوس و خسارت بار باشد.

عبدی پور با بیان اینکه باید تولد جشنواره چهل چراغ را به همه سینماگران و فیلمسازان تبریک گفت یادآور شد: معتقدم اگر جشنواره چلچراغ به خوبی و با برنامه ریزی دقیقی برگزار شود، ضمن اینکه می تواند در موضوع خودش، جریان ساز باشد دراهدافش نیز موفق خواهد بود.

کارگردان فیلم سینمایی«آه ای عبدالحلیم» گفت: امیدواریم شاهد پخش فیلم هایی در این جشنواره باشیم که نخستین رونمایی آنان باشد. این درحالی است که معتقدم اعتبار یک جشنواره به این است که فیلمی در آن نمایش داده شود که اولین نمایش آن باشد و این اتفاقی است که به جز در جشنواره فیلم فجر در جشنواره های دیگری شاهد نبودیم.

احسان عبدی پور در خاتمه تصریح کرد: بنده بر این باورم که هر جشنواره جدیدی من جمله «جشنواره فیلم چلچراغ» همچون برگی بر درخت فرهنگ این سرزمین محسوب می شود و برگهای وافر این درخت ، زمانی برای اهالی فرهنگ و سینمای این کشور، زیبا و دلخوش است که همچنان سبز، بی آفت و با داوم باشد.

نظر شما